دکتر علی اصغر مولوی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: محور این تفاهم نامه تخصیص و پرداخت وجوه حمایتی برای طرح های فناورانه با هدف حمایت از متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور است.
وی اظهار داشت: در قالب این تفاهم نامه سه میلیارد ریال برای حمایت از طرح های تحقیقاتی و فناورانه دانشگاه حکیم سبزواری از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دانشگاه تخصیص داده می شود.
وی گفت: از موارد این موافقت نامه حمایت از دوره های پسادکتری و دوره فرصت مطالعاتی، همکاری استادان دانشگاه های خارج از کشور به عنوان استاد مدعو و معین، برگزاری سخنرانی و کارگاه ‌های تخصصی، حمایت از فعالیت های فناورانه، ایجاد شرکت های نوپا و حمایت از اشتغال در شرکت های معتبر داخلی است.
وی ادامه داد: همچنین دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان پایگاه تخصصی همکار در برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور با مرکز تعاملات بین‌ المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری می کند.
دانشگاه حکیم سبزواری جزو 22 دانشگاه محور در کشور است که با حدود 9 هزار دانشجو دارای 10 دانشکده و 33 گروه آموزشی و 139 کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتراست.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.