امام جمعه سبزوار گفت: حماسه 9 دی نتیجه بصیرت عمومی در برابر دخالت دشمنان در امور داخلی کشور بود.
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه سبزوار با بیان اینکه حماسه 9 دی باید همواره زنده بماند افزود: در چنین روزی مردم با بصیرت و احساس مسئولیت برای حمایت از مبانی انقلاب و ولایت فقیه به صحنه آمدند.
وی اظهار داشت: در فتنه سال 88 دشمنان با تیم رسانه ای خود در پی تضعیف استقلال کشور بودند که بصیرت مردم توطئه دشمنان و عناصر وابسته به آنها را خنثی کرد.
وی با اشاره به تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای خروج نیروهای این کشور از سوریه گفت: قدرت آمریکا رو به افول است و این تصمیم بیانگر شکست سیاست ها و مداخلات آمریکا در منطقه خاورمیانه است.
حجت الاسلام مقیسه افزود: امروز مقاومت اسلامی با الگوی انقلاب اسلامی عرصه را بر صهیونیست ها و قدرتهای غربی تنگ کرده است.
وی همچنین با تسلیت درگذشت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: وی فقیه گرانقدر و یار باوفای رهبر انقلاب بود.
وی گفت: آیت الله شاهرودی در سنگرهای حساس و حوزه های علیمه قم و نجف خدمات صادقانه به مردم و انقلاب انجام داد و منش و تفکر وی به وسیله همفکران و شاگردانش ادامه دارد.

* امام جمعه تربت حیدریه نیز گفت: 9 دی روز تجدید میثاق امت با رهبری است.
حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در خطبه های نماز جمعه تربت حیدریه افزود: دشمنان با طرح ادعای تقلب در انتخابات 88 قصد داشتند به پایه و بنیان انقلاب اسلامی ضربه وارد کنند اما با درایت رهبری و انسجام و وحدت ملی، این فتنه شوم آنان خنثی شد.
وی اظهار داشت: مردم با خلق حماسه 9 دی، بار دیگر ثابت کردند که همچنان گوش به فرامین رهبری هستند و تا پای جان از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی محافظت و پاسداری می کنند.
وی گفت: دشمنان موضوع انتخابات در سال 88 را بهانه قرار دادند و عده ای فتنه گر در داخل کشور نیز آب به آسیاب دشمن ریختند اما مردم با تبعیت از فرامین رهبری و حضور پرشور در مراسم روز 9 دی و خلق حماسه ای جاوید، دسایس سازمان یافته دشمنان و بدخواهان نظام را نقش برآب کردند.
امام جمعه تربت حیدریه با اشاره به توطئه های مختلف دشمنان در طول عمر با برکت انقلاب افزود: نظام اسلامی با درایت رهبری و انسجام ملی، اکنون ثابت و استوار به حیات جاودانه خود ادامه می دهد.
وی اظهار داشت: لازمه مقابله با توطئه های دشمنان، حفظ بیداری، بصیرت و هوشیاری مردم است و در صورت تحقق این مهم بدخواهان هیچگاه به نقشه های شوم و پلید خود دست نخواهند یافت.
وی همچنین با اشاره به ارتحال آیت الله شاهرودی گفت: این عالم ربانی در طول عمر با برکت خود به نظام، انقلاب و مردم خدمات ارزنده ارائه کرد و درگذشت این انسان فرهیخته ضایعه ای بزرگ برای کشور است.
وی افزود: آیت الله شاهرودی همواره در مسیر ولایت گام برداشت و پشتیبان قوی برای ارزش ها و دستاوردهای نظام مقدس اسلامی بود.

امام جمعه موقت گناباد نیز گفت: اتحاد مردم با ولایت فقیه، تبعیت از منویات رهبری و حضور گسترده آنان در حماسه نهم دی ماه، بساط فتنه را در سال 1388 برچید.
حجت الاسلام حسین اسلامی در خطبه های نماز جمعه گناباد افزود: مردم با شرکت باشکوه خود در مراسم 9 دی نشان دادند که پشتیبان ولایت و نظام هستند و به دشمنان نیز پیام دادند که به هیچ عنوان از این نظام دست برنخواهند داشت.
وی اظهار داشت: اطاعت از ولایت فقیه در تحقق اقتصاد مقاومتی معنا می یابد و همه مسئولان و آحاد مردم باید در بستر سازی این مهم تلاش کنند.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب در سالهای گذشته همواره بر اهتمام بخشهای مختلف و مسئولان برای تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کردند و مهمترین الزام کاهش مشکلات کشور از جمله در بخش اقتصادی توجه به این مساله است.
وی با قدردانی از اهتمام قوه قضائیه در برخورد با مفسدان اقتصادی افزود: باید حلقه مفسدان نابود شود و بستر فساد در جامعه برچیده گردد.
امام جمعه موقت گناباد با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: آن مرحوم هیچ زمان در سیاست ورزی از دایره تقوا خارج نشد و همیشه خود را سرباز ولایت فقیه می دانست که شخصیت وی باید الگوی سیاستمداران ما قرار گیرد.
2095/ 7079/ 7495 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.