سعید ابهری روز چهارشنبه در نشست کمیته ثبت وقایع حیاتی مهلت قانونی ثبت ولادت را 15 روز اعلام و بیان کرد: با توجه به اینکه 99 درصد ولادتها در بیمارستان رخ می دهند و نیز رغبت والدین به دریافت سریعتر شناسنامه نوزدان در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
وی ادامه داد: ثبت ازدواج و طلاق نیز با ارتباط سامانه های محضر با اداره ثبت احوال به روزرسانی شده و بلافاصله با ثبت در سند زوجین، این اطلاعات بطور همزمان در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور نیز بارگذاری می شود.
رئیس اداره ثبت احوال سبزوار مهلت قانونی ثبت وفات را نیز 10 روز اعلام و بیان کرد: نیمی از موارد فوت در روستاها رخ می دهد لذا موضوع یارانه و برخی موارد دیگر سبب تاخیر در ثبت این واقعه در روستاها می شود.
وی گفت: بر مبنای تفاهمنامه دولت، همکاری دستگاهها مرتبط با ثبت وقایع با اداره ثبت احوال افزایش یافته و همچنین به دهیاریها نسبت به اعلام واقعه وفات اطلاع رسانی شده است.

* 21 درصد شهروندان کارت ملی هوشمند ندارند
رئیس اداره ثبت احوال سبزوار همچنین گفت: 21 درصد شاکنان شهرستانهای سبزوار، داورزن و خوشاب معادل 54 هزار و 412 نفر هنوز برای گرفتن کارت ملی هوشمند اقدام نکرده اند.
وی از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 210 هزار و 588 فقره کارت ملی هوشمند در سطح این شهرستانها صادر و تحویل متقاضیان شده است.
سبزوار، خوشاب و داورزن به ترتیب در فاصله 230، 190 و 310 کیلومتری غرب مشهد قرار دارند.
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.