مراسم وداع و خاکسپاری پیکر پیشکسوت موسیقی مقامی تربت جام در هوای سرد شنبه اول دی ماه بی آن که به رسم همیشگی باشد، بی هیچ گونه تشریفاتی، بدون هیچ پیام همدردی و خالی از حضور مسئولان فرهنگی استان غریبانه برگزار شد.

به‌ گزارش خبرنگار ایلنا از تربت جام، حسینعلی پروانه نوازنده دوتار و خواننده آواهای سنتی بود که صدای دلنشین‌‌اش زینت‌‌بخش مراسم سنتی منطقه تربت جام بود که به علت یک دوره بیماری قلبی در سن ۶۴ سالگی به دیدار حق شتافت و صبح دیروز در هوای سرد شنبه اول دی ماه بی آن‌‌که به رسم همیشگی باشد، بدون هیچ گونه تشریفات و پیام همدردی و خالی از حضور مسئولان فرهنگی استان، غریبانه برگزار و در قطعه هنرمندان بهشت نبی در خاک آرام گرفت.

سال گذشته بود که معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش خنیاگران جام از استاد حسینعلی پروانه به عنوان یکی از ۱۸ پیشکسوت موسیقی مقامی دیار تربت جام تجلیل کرد.

اما دیروز، نبود هیچ کدام از مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حتی در حد کارشناس در مراسم تشییع این پیشکسوت موسیقی موجب گلایه هنرمندان و مردم هنردوست تربت جام شده بود.

متولیان فرهنگی استان در حالی از هنرمندان این خطه هنرخیز غافل هستند که خیلی از مردم تربت جام زندگی‌شان بر پایه خاطراتی که با آثار این هنرمندان داشته‌اند، ساخته شده و پیش رفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.