محمد علی نبی پور سه شنبه شب در دیدار با اعضای حزب کارگزاران در کاشمر یکی از ویژگی های خاص شهرستان کاشمر را سیاسی بودن آن دانست و افزود: به جز مشهد، کاشمر به عنوان تنها شهرستان استان است که 6 حزب از احزاب رسمی کشور در آن یا دفتر دارند یا افرادی به نمایندگی از احزاب فعالیت ‌های حزبی را پیگیری می کنند.
وی اظهار داشت: فضای منطقه، فضای زنده سیاسی است و برخی مواقع تا حدودی سیاست زدگی در این شهر وجود دارد و این امر برخی تحولات اقتصادی و توسعه منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.
وی گفت: بین احزاب اصولگرا و اصلاح طلب در شهرستان هیچ تفاوتی قائل نیستم و یکی از وظایف ذاتی وزارت کشور و فرمانداری ها، توسعه و تقویت تشکل های سیاسی در مناطق است.
فرماندار کاشمر افزود: باید بین احزاب و تشکل های مختلف منطقه تعامل بیشتر ایجاد شود هرچند تعارضات موجب رشد و بالندگی می شود اما در کنار تعارضات باید تعامل هم باشد و همه باید یکدیگر را درک کرده و بپذیریم.
وی اظهار داشت: فعالیت احزاب نباید فقط به دوران انتخابات خلاصه شود بلکه در تمام دوره ها احزاب باید فعالیت داشته باشند.
وی از مسئولان استانی و مرکزی حزب کارگزاران خواست حلقه های احزاب در مناطق مختلف را حمایت کنند و آنها را تنها نگذارند.
دبیر حزب کارگزاران سازندگی ایران در خراسان رضوی و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران نیز گفت: شروع فعالیت دفاتر شهرستانی حزب کارگزاران در استان خراسان از کاشمر بوده و فضای سیاسی آن از ظرفیت بسیار برخوردار است.
امیر اقتناعی افزود: این حزب از چهار سال قبل تصمیم بر حرفه ای بودن گرفته که در این راستا تاکنون سه کنگره منظم ملی برگزار نموده و دو دوره کنگره های استانی را پشت سرگذاشته است.
وی با بیان اینکه حزب کارگزاران تنها حزب در کشور است که برای برنامه های خود در حوزه های مختلف سند راهبردی مکتوب دارد و براساس آن کارگزاران خود را حزب دمکراسی خواه توسعه گرا معرفی کرده است ادامه داد: در موضوعات شهرستانی اجازه دخالت مستقیم نداریم و دفاتر شهرستانها براساس چارچوب های حزبی رفتار خواهند کرد و در تصمیم گیریهای حوزه منطقه ای و بومی مختار خواهند بود و ما تنها همراهی خواهیم کرد و نظر مشورتی خواهیم داد.
وی گفت: در آستانه 40 سالگی انقلاب در نقطه سرآغاز فصل جدیدی از دوران سیاسی و مدیریتی در جامعه ایران هستیم که دو نشانه جدی آن امسال آغاز اصلاح اصلاحات و در حوزه قانونی و رسمی تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان است.
وی افزود: با توجه به میدان آمدن جوانان در حوزه اجرایی و حضور پیران صالح، خیرخواه و با تجربه در کنار آنها نیازمند ایجاد فضای گفت و گوی بین نسلی هستیم.
اقتناعی اظهار داشت: بعد از ایجاد فضای گفت و گوی بین نسلی باید به سراغ گفت و گوی درون جریانی و برون جریانی رفت.
وی گفت: هر انسان صالح و خیرخواه که دل در گرو توسعه و تعالی ایران داشته باشد باید برای گسترش فضای گفت و گوی درون و برون جریانی و برای حفظ منافع مشترک و تامین منافع ملی و گسترش و بسط رفاه و سعادت همه مردم ایران بکوشد.
وی افزود: احزاب حلقه واسط بین جامعه و حاکمیت است و باید خواسته ها و نیازهای جامعه را گرفته طبقه بندی و دسته بندی کرده و به حاکمیت منتقل کنند و از سوی دیگر بازخوردها را به جامعه منتقل نمایند.
وی اظهار داشت: در جایگاه حزب حرفه ای و سیاسی به صورت غیر رسمی وظیفه ما به نوعی اداره جامعه و فضای سیاسی جامعه است و برای اداره آن نباید فراموش کرد که باید با همه گروه های دلسوز حتی برون جریانی وارد فضای گفت و گو شد لذا از مدیران دولتی انتظار داریم بسترهای لازم را برای فعالیت سیاسی قانونمند فراهم آوردند و تسهیل گر باشند.
در این مراسم با حضور اعضای شورای راهبردی اصلاح طلبان، دفتر حزب کارگزاران در کاشمر افتتاح و مجید عرفانی به عنوان مسئول این حزب در منطقه ترشیز معرفی شد.
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.