مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشهد همراه بازرسان کار و کارشناسان این مدیریت از چند کارگاه درودگری بازدید کردند.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسن سروری درباره اهداف این بازدیدها اظهار کرد: هدف از این بازدیدها ایجاد حساسیت در کارفرمایان  و کارگران درباره رعایت اصول ایمنی و رفع نواقص احتمالی در فضای کارگاه، صیانت از نیروی کار و کاهش حوادث ناشی از کار است.

 مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مشهد افزود: به‌دلیل درصد بالای احتمال حریق و سایر حوادث در کارگاه‌های درودگری بر آن شدیم با همراهی دست‌اندرکاران این صنعت در کارگاه‌ها حضور پیدا کنیم و در فضایی دوستانه از نزدیک با کارگران و کارفرمایان این حرفه دیدار کرده و ضمن بیان نواقص ایمنی آنان را نسبت به رفع این نواقص و رعایت اصول ایمنی در کارگاه‌ها تشویق و ترغیب کنیم .

وی افزود: نگاه ما ایجاد حساسیت و تمایل به ایمن‌سازی محیط کار و رعایت اصول ایمنی توسط کارگران و کارفرمایان با رویکرد تعامل سازنده و درک متقابل و پرهیز از هرگونه تنش و مچ گیری در فضای کار است.

سروری خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم آموزش کارفرمایان، مسئولان ایمنی و کارگران درباره رعایت شاخص‌های ایمنی در کارگاه‌ها می‌تواند تاثیر به‌سزایی در کاهش حوادث ناشی از کار داشته باشد و از همین رو مقوله آموزش را با جدیت دنبال می‌کنیم. در حال حاضر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صرف هزینه‌های گزاف، هرگونه آموزشی در زمینه ارتقاء ایمنی و رفع نواقص احتمالی را به صورت رایگان در اختیار کارگران و کارفرمایان قرار می‌دهد که این امر نشان از اهمت نقش آموزش در کاهش خطرات و حوادث ناشی از کار دارد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.