دعوت سه نفر از بوکسورهای جوان خراسان رضوی به اردوی انتخابی تیم ملی جوانان در قم، کسب مقام سومی حسین شایسته بوکسور نوجوان استان در دهمین دوره مسابقات بوکس قهرمانی کشور در همدان، مقام سوم علی براتی بوکسور نوجوان این استان در نخستین دوره مسابقات المپیاد استعدادهای برتر بوکس کشور در زاهدان و کسب مقام نایب قهرمانی بوکس بزرگسالان کشور بوسیله محمد شوریان در اهواز برخی از دست آوردهای بوکسورهای استان در ماههای اخیر است.
این نتایج امیدها را برای افتخار آفرینی هر چه بیشتر این ورزشکاران در عرصه های مختلف ملی زنده کرده است.

* تمرکز بر رده های سنی پایه
رئیس هیات بوکس خراسان رضوی در زمینه برنامه های این هیات برای بوکس استان به خبرنگار ایرنا گفت: با تغییراتی که از دی ماه 96 در راس فدراسیون بوکس انجام شد دست و بال هیاتهای استانی بازتر شده و در اجرای برنامه های بهتر می توانند اقدام کنند.
حسین صاحبی افزود: هیات بوکس استان هم که از حدود یکسال اخیر فعالیت خود را آغاز کرده است تمرکز خود را بر روی رده های سنی پایه نونهالان، نوجوانان و جوانان گذاشته تا برای رده های سنی امید و بزرگسال هم جایگزین های خوبی داشته باشد.
وی با بیان اینکه جایگاه بوکس استان پیش از این در رتبه 28 کشور بود اظهار داشت: با مقامهای مختلف که بوکسورهای خراسان رضوی در مسابقات کشوری به دست آورده اند هم اکنون به رتبه 15 کشور رسیده ایم و با هدفگذاری انجام شده سال آینده جزو 10 رتبه نخست کشور خواهیم بود.
وی گفت: در یکسال اخیر برای توسعه و گسترش این ورزش در شهرستانها هم سه هیات دیگر در شهرستانها فعال شده و تعداد آنها به 14 هیات شهرستانی رسیده است.
صاحبی افزود: 18 باشگاه هم در رشته بوکس در شهر مشهد فعالیت دارند که با بازرسی هایی که انجام می شود امکانات و مجوزهای آنها بررسی می شود.
وی اظهار داشت: اتحاد و انسجام همه بوکسورها، مربیان و پیشکسوتان از جمله اولویت های محوری هیات بوکس استان است و کنار هم بودن عامل بسیاری از موفقیت هاست.
وی گفت: همین برنامه ها باعث شده است میزان موفقیت بوکسورها افزایش و دعوت به اردوهای انتخابی تیم ملی رشد پیدا کند بطوریکه هم اکنون پنج بوکسور استان از رده های مختلف سنی در اردوهای انتخابی تیم ملی حضور دارند.

* موفقیت ها نسبت به امکانات جای تقدیر دارد
یکی از داوران بوکس استان هم گفت: بوکس خراسان رضوی در رده سنی بزرگسالان همیشه جزو سه تیم برتر کشور بود اما برخی سیاستها و برنامه های اشتباه گذشته باعث شد بوکس استان از دیگر استانها عقب بیفتد بطوریکه دیگر کسی به اردوی انتخابی تیم ملی هم دعوت نمی شد.
مصطفی ارقبائی با بیان اینکه امکانات و تجهیزات در کنار برنامه ها و سیاستهای درست نقش مهمی در موفقیت ورزشکاران دارد افزود: هم اکنون از نظر رینگ و امکانات نسبت به استانهایی مثل تهران و خوزستان که همین هفته میزبان مسابقات کشوری بود امکانات کمتری داریم و بوکسورها با امکانات و تجهیزات کم در سطح کشور افتخار آفرینی می کنند.
وی اظهار داشت: پارسال هزینه یک رینگ پنج در پنج متر 250 میلیون ریال بود و امسال با بالا رفتن هزینه ها قیمت رینگ استاندار هم افزایش پیدا کرده است و مشهد دست کم در هر گوشه شهر یک سالن مجهز نیاز دارد در حالی که هم اکنون یک رینگ استاندارد در مجموعه ورزشی بهشتی موجود است.
وی گفت: برگزاری کلاسهای داوری و ارتقای درجه های علمی نیز نقش مهمی در انتقال آموزش ها به بوکسور های رده های سنی پایه دارد و بی نظمی در این زمینه به مربی و بوکسور لطمه می زند.
ارقبائی افزود: با نظم و انضباط خوبی که در یک سال اخیر بوجود آمده هم اکنون 40 داور با درجه های مختلف علمی زیر پوشش هیات بوکس استان قرار دارند.

* اتحاد، رمز موفقیت
نایب قهرمان بوکس بزرگسالان کشور هم گفت: برخی برنامه ها و سیاستهای نادرست گذشته باعث شد بورکسور های مختلف از این رشته کناره گیری کنند و با اتحاد و انسجامی که هم اکنون ایجاد شده وضعیت بهتر شده است.
محمد شوریان افزود: رسیدگی به وضعیت بوکسورها، ایجاد نظم و برگزاری منظم مسابقات و پیگیری وضعیت ورزشکاران باعث بازگشت مجدد بوکسورها به این ورزش در استان شده است هرچند ساخته شدن بوکسورهای جدید نیاز به زمان دارد اما اشتیاقی که در رده های سنی پایه استان دیده می شود به خوبی می تواند آینده بوکس استان را درخشان کند.
200 بوکسور نوجوان و جوان و 140 بوکسور بزرگسال به صورت حرفه ای در خراسان رضوی فعالیت دارند.
7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.