سرهنگ ابراهیم قربانزاده روز پنجشنبه در مراسم آغاز اجرای طرح زمستانی پلیس راه خراسان رضوی افزود: تصادفات رانندگی در جهان سالانه حدود 25 میلیون قربانی می گیرد و با وجود اقدامات گسترده و پیشگیرانه دستگاهای دخیل در این حوزه روزانه 45 نفر در ایران جان خود را در حوادث رانندگی از دست می دهند.
وی به آغاز فصل زمستان و طرح ملی و زمستانی پلیس راه در کشور اشاره و بیان کرد: بر اساس دستورالعملهای این طرح و شرائط جاده های باغچه - نیشابور، مشهد - کلات، درگز- قوچان، باغچه - تربت حیدریه و بردسکن - سبزوار نیروهای پلیس راه خراسان رضوی به ترتیب در پنج راهدارخانه ابرش، گوجگی، تیوان، رباط سنگ و البلاغ در سطح جاده های استقرار خواهند داشت.
جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: این طرح در 13 مرحله هفت روزه با استفاده از 110 تیم گشت روزانه زیر نظر چهار تیم در سطح استان مدیریت می شود.
وی نظارت بر اجرای قوانین در جاده و اعمال قانون بر رانندگان متخلف، کنترل تجهیزات زمستانی ناوگان عمومی بار و مسافر، استقرار در نقاط سردسیر و برفگیر و همکاری با اکیپهای راهداری و امدادی، روانسازی ترافیک و تسهیل در عبور و مرور در زمان بارش باران و برف را از مهمترین اهداف این طرح اعلام کرد.
او گفت: انسداد راهها در مواقع خاص و کمک رسانی به مردم و خودروهای گرفتار در برف و کولاک، تسریع و تسهیل فعالیت نیروهای امدادی در این مواقع و شتاب در رسیدگی به تصادفات در نقاط برف گیر از دیگر ماموریتهای مهم طرح زمستانی پلیس راه هستند.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی هم در این مراسم به استقرار 74 اکیپ راهداری در جاده های استان اشاره و بیان کرد: علاوه بر انجام وظایف سازمانی، همکاری و پرهیز از توجه صرف به عملکرد دستگاهی و فعالیت جداگانه سازمانها از یکدیگر، اجرای طرح زمستانی را اثربخشتر می کند.
ابراهیم نصری ابراز امیدواری کرد: با وجود کاهش بودجه و امکانات، تلاش و همکاری همه دستگاهها موجب خواهد شد بتوانیم امسال نیز بر مشکلات طرح زمستانی فائق آمده و طرح با موفقیت به سرانجام برسد.
در این مراسم خودروهای شرکت کننده در طرح زمستانی پلیس راه خراسان رضوی که از 22 آذر تا 25 اسفند ماه ادامه دارد از مقابل جایگاه رژه رفته به محل ماموریت اعزام شدند.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.