اداره کل اطلاعات خراسان رضوی روز دوشنبه به نقل از این مقام امنیتی در نشستی با اصحاب فرهنگ و هنر در مشهد گزارش داد: در حالی که آمریکا 34 درصد ثروت دنیا و ظرفیتهایی همچون بزرگترین ارتش جهان را در اختیار دارد 'زبیگنیف برژینسکی' نظریه پرداز سیاست خارجی، ژئواستراتژیست و مشاور پیشین امنیت ملی دولت آمریکا می گوید که آمریکا در برابر ایران شکست خورده است.
وی تاکید کرد: بر این اساس و با توجه به واقعیتهای موجود باید از این تقابل و مقاومت جمهوری اسلامی ایران در برابر آمریکا دفاع کرد.
مشاور وزیر اطلاعات با تشریح مؤلفه های تحول فرهنگی، از اصحاب فرهنگ و هنر خواست نیازهای اصیل حوزه فرهنگ را بشناسند و زمینه ساز تحول فرهنگی در کشور باشند.
وی افزود: توسعه و ترویج فرهنگ در جامعه ضروری می باشد زیرا تحولات فرهنگی موثرترین و وسیعترین تحول است لذا برای تاثیرگذاری فرهنگی باید صبور بود، تلاش و سرمایه گذاری کرد تا فرهنگ فاخر ارائه شود.
مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی همچنین به افزایش قدرت فرهنگ در جوامع نسبت به گذشته اشاره و بیان کرد: این فرهنگ قدرتمند به ابزاری در دست ابرقدرتها تبدیل شده که برای تخریب فرهنگی جوامع دیگر سه رکن خانواده، آموزش و پیشکسوتان و نمادها را هدف قرار داده است.
وی ادامه داد: امروز دشمن برای تخریب نهاد خانواده سعی در تخریب نقش مادر و تنزل جایگاه خانه داری دارد. برای تخریب آموزش، جایگاه معلمان را در جامعه کمرنگ می کند و برای تخریب پیشکسوتان نقش الگو بودن را از آنان می گیرد.
مشاور وزیر اطلاعات خطاب به اصحاب فرهنگ و هنر تاکید کرد: برای تحول فرهنگی، شما باید نیازهای اصیل را از غیراصیل تفکیک کنید و زمینه ساز تحول فرهنگی باشید.
وی گفت: تمرکز بر نشاط نوآورانه، رعایت اعتدال در تولید فرهنگ به دور از تحجر و وابستگی، شجاعت در نظریه پردازی در کنار توجه به مبانی اخلاقی و آزادی تفکر، قلم و بیان به دور از هرج و مرج یا دیکتاتوری نقش بسزایی در این زمینه دارد.
مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی همچنین 'نقد' را ضرورت رشد فرهنگی توصیف و بیان کرد: حاکمیت از جامعه جدا نیست اما متن جامعه منتقد است و در این بین دشمن سعی می کند جامعه منتقد را به جامعه معترض تبدیل کند. برقراری گفتمان با کمک اصحاب فرهنگ و هنر می تواند دشمنان را در رسیدن به این هدف ناکام کند.
وی جامعه را نیازمند گفتمان در حوزه های مختلف دانست و افزود: دغدغه های شما اصحاب فرهنگ و هنر همان دغدغه های کشور است.
مشاور وزیر اطلاعات همچنین بر نقش مهم دستگاههای امنیتی در تامین آرامش جامعه تاکید و بیان کرد: همانطور که هیچ اثر هنری بطور اتفاقی خلق نمی شود، ایجاد و تداوم امنیت نیز امری اتفاقی نیست.
در ابتدای این دیدار جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر خراسان رضوی به بیان دغدغه های خود پرداخه و در این چارچوب شاه محمدی رئیس انجمن سینمای جوان استان و قزی از اعضای انجمن هنرهای تجسمی، ملتجی عضو انجمن هنرهای نمایشی، نصیرزاده از حوزه نشر، طاهری رئیس انجمن موسیقی استان، بالاپژوه از شهر کتاب، کاویانی عضو کانون آگهی و تبلیغات، مدرسی از کانون فرهنگی شهرداری مشهد، درانی عضو انجمن هنرهای نمایشی و ملتخواه از فعالان فرهنگی دغدغه ها، ایده ها و انتظارات حوزه کاری خود را تشریح کردند.
نشست مشاور وزیر و مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی با اصحاب فرهنگ و هنر در مشهد با حضور مدیرکل صدا و سیما، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر حوزه هنری خراسان رضوی و معاونفرهنگی شهردار مشهد برگزار شد.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.