ابراهیم نصری روز پنجشنبه در مراسم رژه ماشین آلات راهداری به مناسبت آغاز اجرای طرح راهداری زمستانی در مشهد افزود: 588 نفر در قالب 74 گروه راهداری مجهز به 592 دستگاه خودروی سنگین، نیمه سنگین و سبک در اجرای این طرح فعالیت دارند.
وی در ادامه همچنین از راهداران خواست نسبت به اطلاع رسانی هواشناسی توجه ویژه داشته و بر این اساس پیش بینیهای لازم را در حوزه فعالیت خود انجام دهند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه راهداری نیز تاکید و بیان کرد: مدیران ادارات راهداری باید با همکاری فرمانداریها نسبت به آمادگی برای استفاده از این ظرفیتها در شرایط خاص برنامه ریزی لازم را از همین الان انجام دهند.
وی ادامه داد: بیشترین مشکلات را در نقطه صفر و مرزهای مشترک دو اداره شهرستانی داریم لذا باید راهکاری مشخص شود تا حوزه های راهداری خود را به خوبی پوشش دهند نه اینکه به دلیل عدم ورود به حوزه یک شهرستان دیگر خدمت رسانی به مردم با مشکل مواجه شود. طی ماههای اخیر چند مورد ناهماهنگی در این بخش رخ داده است.
نصری همچنین گفت: با وجود کمبود ماشین آلات و اعتبار، وظایف خود را انجام داده ایم. باید توجه داشت بهانه نبود امکانات برای عدم خدمت رسانی به مردم قابل قبول نیست.
فرمانده پلیس راه خراسان رضوی نیز در این مراسم بر همکاری و اطلاع رسانی مشترک تاکید و بیان کرد: طرح زمستانی برای همه استان است و همه راهدارخانه ها و مراکز پلیس بسیج می شوند اما در عمل در پنج نقطه درگیری بیشتری داریم. این نقاط شامل گردنه تیوان در جاده درگز- قوچان، گردنه شریف آباد در آزادراه شهید شوشتری و گردنه زاغه ها از این جمله هستند.
سرهنگ هادی امیدوار افزود: باید برنامه ریزی عملیاتی بیشتری برای آنها انجام دهیم. سعی شود ماشین آلات آماده و نوتر را برای این نقاط بکار ببریم و پیش بینی ذخیره سازی شن و نمک به خوبی در این مناطق انجام شود.
وی همچنین تاکید کرد: در مواردی که نیاز به انسداد جاده وجود دارد بهتر است مسیر به صورت فیزیکی و بوسیله ماشین آلات مسدود شود تا هیچ خودرویی عبور نکرده و مشکلات بعدی در جاده بروز نکند.
خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که شش هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.