مدیرکل امور اجتماعی و موسسات سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم گفت: در اجرای این طرح برای ششمین سال متوالی، 700 زائر که تاکنون به مشهد مقدس سفر نکرده اند طی 2 دوره از 10 تا 12 آذر و 17 تا 20 آذر به زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) مشرف می شوند.
حجت الاسلام ولی الله عادلی افزود: افرادی که تاکنون به زیارت حضرت امام رضا (ع) مشرف نشده‌ و توان مالی لازم را ندارند، خادمان ثابت و افتخاری، اعضای هیات امنا و مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه، خادمان ثابت مساجد و افراد ساکن مناطق محروم روستایی که طی 20 سال گذشته به زیارت حرم مطهر رضوی مشرف نشده‌ اند، از جمله افراد واجد شرایط شرکت در این طرح هستند.
وی اظهار داشت: 616 موقوفه در زمینه پرداخت کمک هزینه به زائران حضرت امام رضا (ع) وجود دارد که عواید آن صرف افرادی می شود که قادر به تامین هزینه سفر به مشهد نیستند.
وی گفت: موقوفه حسین ریزی شهرستان جم، موقوفه حاج محمدرضا ریزی شهرستان لنجان، موقوفه خیرالنسا خانم و بدرالنسا خانم در شهریار، موقوفه عبدالرحیم سبزوار، موقوفه حاج صادق سرادار مشهد، موقوفه ثلثی محمد علیخانی و مزرعه طهماسب آباد کرمان، موقوفه آقا میرزا محمد علی آبادی قائمشهر، موقوفه حاج آقا محسن عراقی در شازند و موقوفه حاج خدا کرم همدان از موقوفات شاخص با نیت کمک به زائران حرم مطهر رضوی در کشور هستند.
حجت الاسلام عادلی افزود: اجتماع زائران در دارالهدایه حرم مطهر رضوی و بهره مندی از سخنرانان برجسته، زیارت دسته جمعی، عکس خانوادگی زائران، برپایی خیمه معرفت و مشاوره و پاسخگویی به سوالات شرعی با حضور کارشناسان مذهبی، مسابقه کتابخوانی و اهدای جوایز به 10 نفر به قید قرعه، توزیع بسته ‌های فرهنگی و اهدای توشه و سوغات به زائران از برنامه های فرهنگی این طرح است.
وی اظهار داشت: پارسال نیز یکهزار و 500 زائر اولی در اجرای نیت واقفین به زیارت حضرت امام رضا (ع) مشرف شدند.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.