محمود ابراهیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بنیاد سلامت رضوی به مناسبت هفته وحدت طی امروز و فردا با استقرار گروه پزشکی در دو مرکز دهستانهای 'همت آباد و بالاولایت' شهرستان باخرز این تعداد روستانشین را را زیر پوشش قرار می دهد.
وی ادامه داد: امروز یک گروه 25 نفره متشکل از پزشک عمومی، پرستار، بهیار و کمک بهیار با استقرار در یک دبیرستان واقع در مرکز دهستان بالاولایت خدماتی از جمله معاینه، غربالگری فشار خون، وزن، قند خون، داروی رایگان و ارجاع به پزشک متخصص ارائه می دهند.
او گفت: فردا دوم آذر نیز یک گروه 12 نفره از پزشکان متخصص خادمیار سلامت در حوزه های نوزادان، غدد، جراحی عمومی، داخلی، زنان و زایمان، دندانپزشک، مغز و اعصاب، قلب و عروق در مرکز دهستان بالاولایت مستقر می شوند و خدمات رایگان به بیماران ارائه می دهند.
مدیر امور توسعه سلامت بنیاد سلامت رضوی افزود: از آنجا که مرکز دهستان همت آباد در فاصله پنج کیلومتری مرکز دهستان بالاولایت قرار دارد تیم اعزامی طی این دو روز فقط در بالاولایت مستقر خواهد بود.
وی گفت: پیشتر اطلاع رسانی خوبی نسبت به استقرار گروه پزشکی در منطقه انجام شده و به نظر می رسد طی این دو روز گروه بتوانند به کل 25 روستا خدمات لازم را ارائه دهد.
دو هزار 'خادمیار سلامت' با بنیاد سلامت رضوی در سراسر کشور همکاری دارند. از این تعداد هزار و 200 نفر در حرم مطهر رضوی خدمت می کنند و 200 نفر با دارالشفای آن همکاری دارند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.