افشین اکبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل ممنوعیت واردات گوشی های تلفن همراه، تعداد این گوشی ها و لوازم جانبی آن در بازار به شدت کاهش یافته است.
وی اظهار داشت: کمبود این نوع کالا باعث شده است گوشی تلفن همراه به صورت مسافری در ازای دریافت عوارض وارد کشور شود و این نوع واردات فاقد خدمات پس از فروش است و برای مصرف کننده مناسب نیست.
وی گفت: از سوی دیگر کمبود گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی آن در بازار باعث افزایش مدل های تقلبی می شود که بعد از مدتی ساماندهی این وضعیت دشوار است.
رئیس اتحادیه صنف خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد افزود: قیمت گوشی تلفن همراه به دلیل وارداتی بودن آن و تغییر نرخ ارز، از ابتدای امسال روند رو به افزایش داشت اما اخیرا با کاهش نرخ ارز، قیمت آن نیز تا حدی کاهش یافته است.
وی اظهار داشت: با این حال هنوز کمبود گوشی تلفن همراه و کاهش خرید مردم، شرایط را تغییر نداده و صنف خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی در مشهد دچار مشکل هستند و روز به روز از تعداد اعضای این اتحادیه کاسته می شود.
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 50 پروانه کسب زیر پوشش اتحادیه صنف خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد باطل شده و 30 پروانه دیگر در دست ابطال است.
70 هزار واحد صنفی فروشنده گوشی تلفن همراه در کشور وجود دارد که از این تعداد یکهزار واحد در مشهد فعال هستند.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.