مجید فرقانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص وضعیت فروش بلیت هواپیما از مشهد به مقاصد مختلف همزمان با ایام پایانی صفر افزود: فروش بلیت مشهد به مقصد شهرهایی مانند تبریز، اهواز، شیراز و اصفهان بسیار بالا و متفاوت است اما قطعا با کاهش حجم مسافر و به تبع آن کاهش تقاضا، نرخ ها به زودی کاهش می یابد.
وی تصریح کرد: متاسفانه بعضا این نرخ ها توسط برخی دفاتر فروش اینترنتی غیرمجاز و خارج از پوشش نظارتی تعیین می شود و تا کنون گزارشی مبنی بر عرضه بلیت با قیمت های غیرمتعارف از سوی دفاتر خدمات مسافرتی مجاز نرسیده است.
وی با بیان اینکه اکثر مسافران بلیت بازگشت خود را از قبل تهیه کرده اند، افزود: برخی مسافران که اکنون به دنبال بلیت هستند به دلیل تکمیل ظرفیت ها به سختی موفق به تهیه بلیت می شوند.
وی افزود: متاسفانه سازمان هواپیمایی کشوری همچنان از نظر تعیین سقف و کف نرخ بلیت هواپیما، شرکت های هواپیمایی، آژانس ها و مسافران را در بلاتکلیفی قرار داده و همین امر موجب نابسامانی در بازار فروش بلیت شده است.
دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی بیان کرد: با دبیر انجمن های شرکت های هواپیمایی هم تماس گرفته ایم که می گویند قرار شده شرکت ها تا هفته آینده سقف و کف نرخ خود را اعلام کنند اما متاسفانه در حال حاضر سقف و کفی وجود ندارد و همین موجب عرضه بلیت خارج از نرخ مصوب می شود.
330 دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی اکنون در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که بیش از 60 درصد آنها در مشهد دایر است.
طی دهه آخر ماه صفر در مجموع سه میلیون و ۸۰۸ هزار و ۸۴۹ زائر برای شرکت در مراسم عزاداری به مشهد وارد شدند که این رقم نسبت به سال قبل در این زمان رشد ۲۰ درصدی دارد.
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.