هادی رجایی نیا روز سه شنبه در دیدار با رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قوچان به مناسبت آغاز دهه وقف افزود: میقات الرضا (ع) یک پایگاه خوب فرهنگی است اما طی سال‌ های اخیر تغییر خاصی در روند تکمیل آن داده نشده است.
وی اظهار داشت: آستان امامزاده سلطان ابراهیم (ع) و میقات الرضا (ع) در این شهرستان می‌ تواند از نظر فرهنگی، گردشگری و اقتصادی تأثیر بسزایی در منطقه داشته باشد.
فرماندار قوچان دهه وقف را فرصت مناسبی برای تبیین نقش و ظرفیت موقوفات دانست و گفت: برای پیشرفت و توسعه باید در همه حوزه ها از جمله وقف مشارکت داشته باشیم.
وی افزود: وقف مشارکت مردمی ماندگار است که همیشه در طول تاریخ جایگاه و هدف آن جاودانه است اما در بسیاری از موقوفات به درستی نیت واقف اجرا نشده که باید برای حفظ این میراث ماندگار همه دغدغه داشته باشند.
وی اظهار داشت: فرهنگ سازی در حوزه وقف بسیار مهم است و باید برای برخی موقوفات تبلیغات و برنامه ریزی بیشتری شود.
رجایی نیا گفت: در برخی موضوعات خاص موقوفه های متناسبی وجود دارد که باید در شرایط امروز جامعه علاوه بر صیانت از وقفیات، مردم را به سوی ایجاد وقف های جدید هدایت کرد.
شهرستان قوچان دارای 500 موقوفه می‌ باشد که بیشترین نیت واقفین هزینه در مجالس اهل بیت (ع) است. این شهرستان در 137 کیلومتری شمال مشهد قرار دارد.
7501 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.