به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در این دیدار با آرزوی شفای عاجل برای استاد محمدپرست اظهار امیدواری کرد وی به زودی بهبود یافته و دوباره با نواختن دوتار خود که زبان دل این هنرمند است، همگان را میهمان شنیدن نوای روح نواز هنرش نماید.
استاندار خراسان رضوی در این دیدار طی گفت و گوی صمیمانه با استاد موسیقی مقامی کشور گفت: حرمت و ارج نهادن به هنرمندان، بزرگان و خادمان جامعه همواره مورد تاکید است.
رشیدیان افزود: استاد محمد پرست چهره ای ارزشمند در موسیقی مقامی خراسان رضوی و کشور به شمار می رود و وجود ایشان فرصتی ارزشمند و مغتنم برای جامعه هنری موسیقی است.
وی اظهار داشت: این هنرمند پیشکسوت با آثار ماندگارش در عرصه جهانی درخشیده و در کشور توانسته موسیقی مقامی را که میراث فرهنگی ماست حفظ نماید و این هنر اصیل را به نسل جدید انتقال دهد.
وی بر اهتمام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای ارج نهادن به استاد گرانقدر موسیقی مقامی کشور تاکید کرد و گفت: استانداری از هیچ تلاشی در کمک و همراهی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.
استاد عثمان محمدپرست دوتار نواز موسیقی مقامی خالق آثار مطرح و معروفی است که مهمترین آنها مقام 'نوایی' از اشعار طبیب اصفهانی می باشد.
وی با پنجه سحرآمیزش از چاوشی و سرحدی گرفته تا دیگر مقامهای این دیار را در اجرا‌های گوناگون آفریده است.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.