سعید ایمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحد صنعتی با مشارکت 67 درصدی سرمایه گذار خارجی به میزان 200 میلیارد ریال دوباره راه اندازی شد.
وی ادامه داد: کارخانه فرآورده های لبنی مستقر در شهرک صنعتی خیام در زمینی به مساحت 11 هزار مترمربع با چهار هزار و 400 مترمربع زیربنا توان تولید سالانه 12 هزار تن محصول را دارد. در مرحله نخست خط تولید خامه در این واحد راه اندازی شده است.
محمد گل فیضان مدیرعامل افغانستانی این واحد تولیدی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: محصولات این واحد تولیدی علاوه بر بازار داخلی به افغانستان و عراق هم صادر می شود.
روزانه 430 تن شیر جذب کارخانه های لبنی نیشابور و از این میزان بطور میانگین هر روز 109 تن انواع فراورده شامل شیر، پنیر، ماست، دوغ، خامه، کره بسته بندی و شیرخشک تولید می شود. 75 واحد صنایع تبدیلی کشاورزی در این شهرستان فعالیت دارند. از این تعداد 16 واحد تولیدات لبنی با ظرفیت اسمی 180 تن در روز هستند.
نیشابور با تولید روزانه 600 تن شیر خام مقام نخست خراسان رضوی را در این حوزه دارد. 10 درصد فراورده های لبنی تولیدی این شهرستان به خارج از کشور صادر می شود.
کارخانه های تولید محصولات لبنی در نیشابور برای 520 نفر مستقیم و800 نفر بطور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده اند. نیشابور در فاصله 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
9869/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.