به گزارش روز پنجشنبه مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی، طبق تحلیل نقشه‌ های هواشناسی از اواخر وقت روز جمعه این استان تحت تأثیر سامانه ناپایدار بارش‌ زا قرار خواهد گرفت و در روز شنبه شاهد وقوع بارش‌ های رگباری توام با رعد و برق و در نواحی مستعد بارش تگرگ و وزش باد شدید خواهیم بود.
این سامانه با جریانات سرد شمالی همراه است و انتظار می‌ رود باعث کاهش محسوس دما از اواخر وقت شنبه هفته آینده در استان خراسان رضوی گردد.
بر این اساس بارندگی ها توام با رعد و برق و احتمال بارش تگرگ و وزش باد شدید لحظه ای از اوایل روز شنبه از نواحی غرب و شمال ‌غرب خراسان رضوی آغاز شده و در عصر شنبه بر حجم بارشها به ویژه در نیمه شمالی استان افزوده خواهد شد.
با توجه به رگباری بودن بارش ‌ها امکان وقوع آبگرفتگی معابر در شهرستان ‌ها و سیلابی شدن مسیل ‌های استان خراسان رضوی در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده وجود دارد.
این اطلاعیه می افزاید: نفوذ جریانات سرد شمالی باعث کاهش محسوس دما از اواخر وقت شنبه هفته آینده به میزان 15 تا 17 درجه سلسیوس می گردد و بر این اساس دمای حداقل شبانه در نواحی سردسیر و کوهستانی استان از اوایل وقت یکشنبه و طی هفته آینده به صفر و کمتر از صفر خواهد رسید.
بر اساس گزارش مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی از اواخر وقت روز شنبه آینده با توجه به گذر جبهه سرد و افت محسوس دما احتمال بارش برف در نواحی سردسیر و کوهستانی و همچنین تشکیل مه و کاهش دید در اکثر جاده های استان وجود دارد.
دامنه فعالیت بارشی سیستم مزبور تا اوایل وقت روز سه شنبه هفته آینده پیش بینی شده است اما بیشترین حجم بارشها طی روزهای شنبه و یکشنبه رخ می دهد و با خروج هسته بارشی سامانه انتظار داریم هوای به نسبت سرد همچنان در استان ماندگار باشد.
بر این اساس بیشترین حجم بارشها طی این مدت در شهرستانهای درگز، قوچان، چناران، کلات بویژه ارتفاعات هزار مسجد، سبزوار، نیشابور، ارتفاعات بینالود، فریمان،تربت حیدریه، کاشمر، جاده بردسکن - سبزوار، اطراف سرخس و مشهد پیش بینی شده است.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.