به گزارش ایرنا، جعفر مروارید جمعه شب در مراسم پایانی 'هفته فیلم اروپا' در پردیس سینمایی هویزه مشهد افزود: هفته فیلم اروپا آغازی برای فضا و تبادل فرهنگی بین المللی در این کلانشهر است.
وی اظهار داشت: مشهد با میراث درخشان در زمینه کلام، فقه، فلسفه، هنر، ادبیات و گفت و گو می تواند آغاز کننده ارتباطات فرهنگی بین کشور های اسلامی باشد.
وی گفت: زبان هنر، زبان مشترک و جهانی است و از سوی دیگر دغدغه های مشترکی میان فعالان فرهنگی در دنیا وجود دارد که از طریق هنر قابل مطرح شدن است.
مروارید افزود: دغدغه های فعالان فرهنگی جهان در زمینه های مختلف مانند محیط زیست، اخلاق محیط زیست، کمبود آب، حقوق زنان، حقوق جوانان، خشونت، انسجام و اتحاد و گفت و گو است.
وی اظهار داشت: فیلم یک گفت و گو و دیالوگ میان نسل ها، ادیان و اقوام با درک سلیقه های مختلف است.
وی گفت: در فیلم می توان دغدغه های یک اندیشمند و گفت و گوی سازنده نقاد نسبت به فضای اجتماعی را دید.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: نقادی اجتماعی در کنار همدلی می تواند مشکلات اجتماعی و فرهنگی را به سوی حل شدن پیش ببرد.
وی اظهار امیدواری کرد 'هفته فیلم اروپایی' در مشهد آغازی برای تبادل فرهنگی در سایر بخش ها مانند تئاتر، موسیقی و گالری در این شهر مقدس و فرهنگی باشد.
هفته فیلم اروپا از 20 مهر امسال در مشهد و 6 شهر دیگر کشور آغاز شد و در این مدت فیلم هایی از 15 کشور اروپایی در گروه 'هنر و تجربه' به نمایش در آمد.
این برنامه در مشهد با مشارکت موسسه ملی فرهنگی اتحادیه اروپا و با اکران آثاری از کشورهای اتریش، بلغارستان، دانمارک، فنلاند، آلمان، یونان، مجارستان، ایتالیا، هلند، لهستان، سوئد، اسلونی، اسپانیا، سوئیس و انگلستان تا 27 مهر ماه ادامه داشت.
در مراسم پایانی هفته فیلم اروپا در مشهد 'الکساندر ریگر' رئیس شبکه موسسات فرهنگی اروپا در ایران نیز حضور داشت.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.