محمدعلی همدمی نژاد ظهر پنجشنبه در نشست با دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان خوشاب افزود: در سالهای گذشته تصادفات جاده های روستایی خراسان رضوی افزایش داشت لذا برای کاهش آن با همکاری استانداری دوره آموزش ایمنی جاده های روستایی برای دهیاران برگزار شد.
وی بر اهمیت آموزش برای پیشگیری از حوادث و مشکلات تاکید و بیان کرد: آزمون مکاتبه ای دهیاران با هدف افزایش آگاهی شغلی آنها در بخشهای مختلف شامل قوانین و مقررات ملی، ساخت و ساز در روستا، مدیرت بحران و ایمنی نیز برگزار شد. همچنین برنامه های آموزشی و بازدید علمی و اردوهای آموزشی برای دهیاران در خراسان رضوی در حال برگزاری است.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: دهیاران با حقوق پایین، کار جهادی و خدمات در سطح روستاها انجام می دهند. شوراها و دهیاران با انعکاس خدمات خود به مردم زمینه مشارکت ساکنان روستا را در امور توسعه و آبادانی فراهم کنند.
وی همچنین یکی از مشکلات مناطق روستایی را ساخت و سازهای بی ضابطه اعلام و بیان کرد: دهیاران نسبت به موضوع ساخت و سازها حساس باشند و برای توسعه روستا جلوی ساخت و ساز غیرمجاز را بگیرند.
همدمی نژاد به توسعه خدمات دولت اکترونیک در روستاها نیز اشاره و بیان کرد: دهیاریها با شبکه دولت ارتباط دارند و تنها روستاهای محدودی هستند که به دلیل نداشتن خط تلفن از این خدمات بهره مند نیستند.
وی افزود: دو هزار و 436 روستا در خراسان رضوی دارای دهیاری هستند که نسبت به دوره چهارم مدیریت شورایی 83 دهیاری به شمار دهیاریهای استان افزوده شده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان رضوی بر نگاه مثبت دولت تدبیر و امید به حوزه روستاها تاکید و بیان کرد: علاوه بر خدمات عمرانی و زیرساختی در مناطق روستایی، پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی با کارمزد پایین منجر به درآمد پایدار و افزایش جمعیت روستایی شده است.
یک میلیون و 700 هزار نفر از جمعیت شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی در روستاهای این استان زندگی می کنند. این استان 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که 14 هزار و 152 کیلومتر آن روستایی است.
8145/7495
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.