محمدرضا عباسپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امسال 2 هزار هکتار از اراضی شهرستان تربت حیدریه که بیشتر آنها در رخ و کدکن می باشد به کشت سیب زمینی اختصاص یافته افزود: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت (نیمه آبان) 76 هزار تن سیب زمینی از این اراضی برداشت شود.
وی اظهار داشت: 36 درصد سطح زیرکشت سیب زمینی در استان خراسان رضوی به این شهرستان اختصاص دارد و میانگین تولید امسال آن 38 تن در هکتار است.
وی گفت: ویژگی منحصر بفرد این منطقه و شرایط ویژه آب و هوایی آن از نظر فقدان یا نامحسوس بود آفت در خاک، آب و هوای منطقه موجب شده است به مدد کشاورزان و اجرای برنامه های ترویجی جهاد کشاورزی، جلگه رخ جایگاه خاصی در تولید محصولات کشاورزی به ویژه سیب زمینی به خود اختصاص دهد.
عباسپور افزود: در تربت حیدریه هفت رقم سیب زمینی کشت می شود که عمده ترین آنها ارقام 'آگریا' و 'فونتانا' می باشد و 98 درصد کشت این محصول به صورت مکانیزه و آبیاری آن نیز به صورت قطره ای انجام می شود.
وی اظهار داشت: کشت سیب زمینی در جلگه رخ تربت حیدریه علاوه بر درآمدزایی برای کشاورزان زمینه اشتغال 50 تا 60 کارگر در هر هکتار را در فصل برداشت فراهم می کند.
وی گفت: بیشتر محصول سیب زمینی این منطقه به بازارهای تربت حیدریه، مشهد، دیگر استانها و کارخانه های چیپس سازی حمل می شود.
مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه افزود: هم اکنون 2 هزار خانوار در این شهرستان به کشت سیب زمینی اشتغال دارند.
بخش رخ شهرستان تربت حیدریه با جمعیت 23 هزار نفر دارای 53 روستا و 47 دهیاری است که 49 روستا از این تعداد بیش از 20 خانوار جمعیت دارد.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
6121 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.