سیدجواد حسینی روز چهارشنبه در دوازدهمین نشست هماهنگی امور زائران اربعین و دهه پایانی صفر خراسان رضوی افزود: استقبال و گرایشهای مردم نسبت به مراسم اربعین فراتر از انتظار است زیرا پیش بینی ما با توجه به شرایط اقتصادی موجود این بود که اربعین امسال حتما مردم کمتری نسبت به پارسال در سامانه مربوطه ثبت نام کنند.
وی ادامه داد: ولی هم اینک پیش بینی این است که در دهه آخر صفر شاهد افزایش حدود 30 درصدی زائر و مسافر در مشهد خواهیم بود. امسال بر اساس برآوردها مسافران پیاده دهه پایانی صفر حداقل به 500 هزار نفر خواهند رسید و در مجموع مشهد میزبان پنج میلیون زائر پیاده و سواره در این ایام خواهد بود لذا باید برنام ریزی برای خدمت رسانی بیش از گذشته باشد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی همچنین گفت: امسال سه روز پر تراکم دهه آخر صفر با جمعه همزمان است لذا هماهنگی با قطارهای محلی و شرکتهای حمل و نقل جاده ای خصوصی در بازگرداندن زائران حتما باید مورد توجه دستگاههای مربوطه در استان قرار گیرد.
وی افزود: برای استانهای شمالی کشور شهر قوچان، برای مسیر سبزوار و تهران شهر نیشابور و برای استانهای جنوبی کشور نیز شهر تربت حیدریه مبدا سفرهای پیاده دهه آخر صفر در خراسان رضوی اعلام شده اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: 400 هزار زائر پیاده ای که به مناسبت دهه آخر صفر به مشهد مشرف می شوند که بطور معمول با وسائل نقلیه عمومی به شهرهای خود باز می گردند لذا راهداری و راه آهن پیش فروش بلیت را برای این مسیرها آغاز کرده اند.
ابراهیم نصری همچنین به سهم پایانه مسافربری امام رضا(ع) مشهد در جا به جایی زائران پیاده اشاره و بیان کرد: عملکرد این پایانه و ایستگاه راه آهن مشهد با استفاده از قطارهای محلی نقش بسیار مهمی در بازگشت مسافران پیاده ایفا می کند.
وی ادامه داد: همه راهدارخانه های مورد استفاده در مسیر پیاده روی دهه آخر صفر و حدود 16 مجتمع خدماتی بین راهی نزدیک به مشهد آماده پذیرایی زائران هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی همچنین به اشتغال ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای استان برای انتقال زائران اربعین به مرز عراق اشاره و بیان کرد: هزار و 500 دستگاه اتوبوس از خراسان رضوی و تعدادی دیگر از استانهای اصفهان، مازندران، گلستان و یزد جهت تامین ناوگان زائران پیاده دهه آخر صفر به خراسان رضوی می پیوندند.
معاون امور مسافری اداره کل راه آهن خراسان هم در این نشست گفت: در ایام اربعین و دهه آخر صفر فعالیت قطارهای درون استانی در مسیرهای سرخس، نیشابور و جغتای برنامه ریزی می شود که نیازمند اعلام دستگاههای متولی برای خدمت رسانی است.
مهدی عبدالکریم زاده افزود: اعزام هیاتها با این ناوگان ریلی باید با هماهنگی فرمانداری مشهد انجام شود.
وی گفت: همچنین راه آهن خراسان در حال هماهنگی برای راه اندازی 80 رام قطار درون استانی با ظرفیت 35 هزار مسافر در ایام دهه پایانی صفر است.
رئیس اداره امور پایانه های فرودگاه مشهد نیز در این نشست گفت: این فرودگاه فعلا به برنامه منظم پروازی خود ادامه می دهد زیرا هنوز شرکتهای هواپیمایی درخواستی برای پروازهای فوق العاده به مقاصد داخلی و خارجی ارائه نکرده اند.
شادمان به انجام روزانه هفت سورتی پرواز بین مشهد و شهرهای عراق اشاره و بیان کرد: به محض وصول این درخواستها برای راه اندازی پرواز فوق العاده در مسیرهای داخلی و خارجی به مشهد اقدام خواهد شد.
جانشین پلیس راهور خراسان رضوی هم گفت: مهمترین ماموریت پلیس راه در سال مروبط به دهه آخر صفر است که شامل پوشش ترافیکی از سه راه فردوسی تا مشهد و اطراف حرم مطهر رضوی می باشد.
سرهنگ محسن قمری به احتمال تصادف زائران در جاده چناران اشاره و بیان کرد: خواستار ممنوعیت تردد زائران در تاریکی شب در این مسیر هستیم. همچنین باید نسبت به انسداد مسیرهای دسترسی خودرویی در محل ورودی مشهد از سمت چناران اقدام شود.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.