علی رسولیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیشتر در همین چارچوب کمیته ای مشترک با حضور نمایندگان وزارتخانه های خارجه، کشور و اطلاعات، گمرک و نیروی انتظامی و زیرمجموعه مدیران استانی آنها تشکیل شده است.
وی ادامه داد: این کمیته استانی تحت عنوان 'شورای ساماندهی مبادلات مرزی' فعالیت می کرد و در آن مسائل اقتصادی مرتبط با مرزها اعم از صادرات، پیگیری زیرساختهای مرزی مربوط به گمرک و پایانه، کنترل سوخت و ایجاد هماهنگی بین دستگاههای مسئول در مرز طرح و برای آن برنامه ریزی می شد.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: از درون این کمیته 'کارگروه کمیته ترانزیت' شکل گرفت و همچنین نشستهای مشترکی با دستگاههای اجرایی همتراز در استان های مرزی کشور تشکیل شد.
وی افزود: در همین چارچوب تاکنون نشستهایی با اعضای کمیته های همتراز در استانهای سیستان و بلوجستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و خوزستان برگزار شده که عمده موضوعات این نشستها مرتبط با ساماندهی سوخت در مرز بوده است.
رسولیان ادامه داد: نشست مشترکی نیز با مسئولان استان خراسان جنوبی پیرو موضوعات مرزی به ویژه در مورد صادرات و سوخت برگزار شده است. همچنین نشست و تشکیل کمیته مشترک اقتصادی بین استانداران مرزی ایران و استانداران مرزی افغانستان از دستاوردهای مهم کمیته مشترک استانی با حضور چندین وزارتخانه در خراسان رضوی بوده است.
وی گفت: تاکنون در قالب کمیته مشترک استانی موضوعاتی از جمله روابط با کشورهای مختلف به ویژه در صادرات و تبادلات مرزی، ساماندهی تردد خودروها، سازماندهی ساعات کاری گمرک، نحوه همکاری با کشورهای هدف صادراتی و کشورهای مقابل در مرز و مبارزه با قاچاق سوخت نیز پیگیری شده است.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.