ابراهیم نصری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پایانه مرزی دوغارون در بین 22 پایانه مرزی جاده ای ایران رتبه چهارم را در میزان حجن ترانزیت خروجی به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: پایانه های مرزی لطف آباد و سرخس خراسان رضوی هم در ترانزیت ورودی جاده ای به ترتیب رتبه های ششم و هفتم کشور را دارند. طی امسال تاکنون 420 هزار و 31 تن کالا از پایانه های مرزی خراسان رضوی وارد و 892 هزار و 30 تن کالا از چهار پایانه مرزی آن به مقاصد خارج از کشور حمل شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: طی شش ماه نخست امسال 28 درصد از مجموع چهار میلیون و 949 هزار و چهار تن ترانزیت ورودی و خروجی ایران از پایانه های مرزی جاده ای این استان صورت گرفت. از این میزان 19 درصد مربوط به تراتزیت خروجی و 9 درصد ترانزیت ورودی در مسیر کشورهای افغانستان و ترکمنستان است.
پارسال 30 میلیون تن بار توسط 40 هزار راننده و 37 هزار وسیله نقلیه در قالب فعالیت 490 شرکت حمل و نقل داخلی و بین المللی بار در خراسان رضوی جا به جا شد.
خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که شش هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر آن راه روستایی است. پایانه مرزی دوغارون در 18 کیلومتری تایباد و این شهر در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.
32 پایانه مرزی در ایران فعال هستند که 22 مورد آن پایانه مرزی جاده ای و 10 مورد پایانه آبی است. از این میان چهار پایانه مرزی جاده ای دوغارون، باجگیران، سرخس و لطف آباد در خراسان رضوی فعالیت دارند.
بر اساس آمار اعلامی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور طی شش ماهه نخست امسال مسیرهای مرز پرویز خان -بندرامام خمینی(ره) و بندر شهیدرجایی - مرز باشماق به ترتیب رتبه های نخست و دوم پرترافیک ترین مسیرهای ترانزیتی کشور را به خود اختصاص دادند.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.