امیر سرتیپ علی جهانشاهی روز پنجشنبه در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح خراسان رضوی به مناسبت گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان افزود: تاکنون تلاش های خوبی برای ارتقای آمادگی رزمی نیروهای مسلح و ایجاد بازدارندگی لازم در برابر دشمن انجام شده است.
وی اظهار داشت: طی 2 سال گذشته 20 طرح تغییر ساختاری برای چابک سازی و آمادگی رزمی نیروی زمینی ارتش و 29 طرح لبیک برای ارتقای سطح معیشتی و روحیه کارکنان این نیرو اجرا شده است.
وی گفت: هشت سال دفاع مقدس برای نیروهای مسلح کشور دستاوردهای بسیار داشت به طوری که آموختیم چگونه به خود متکی باشیم.
امیر جهانشاهی افزود: ارتش ایران در ابتدای جنگ ابتدایی ترین ادوات جنگی را نیز نداشت اما امروز با استفاده از تجربیات هشت سال دفاع مقدس و دانش کارکنان خلاق و مبتکر، صنایع دفاعی ایران انواع ادوات جنگی، شناورها، جنگنده ها و موشک ها را تولید می کند.
وی اظهار داشت: امروز ایران اسلامی یک قدرت مطرح نظامی و سیاسی در منطقه غرب آسیاست و این مرهون دوران دفاع مقدس است.
وی گفت: دشمنان تلاش می کنند با تهدیدات و تحریم ها جلو پیشرفت انقلاب اسلامی را بگیرند لذا در ابتدای انقلاب با جنگ سخت نظامی با این کشور به مقابله برخاستند و اکنون نیز با جنگ نرم اقتصادی حمله ور شده اند.
سرتیپ جهانشاهی افزود: عوامل بسیار در پیروزی ایران در جنگ تحمیلی نقش داشتند که یکی از این عوامل موثر نیروی زمینی ارتش بود به طوری که علاوه بر نقش موثر خود در ختم قائله کردستان، قبل از شروع جنگ در 31 شهریور ماه 1358 از 631 فقره تجاوز مرزی صدام نیز جلوگیری کرد.
وی اظهار داشت: بعد از سقوط خرمشهر و محاصره آبادان، امام راحل فرمان شکستن حصر آبادان را صادر کردند که در این راستا مسئولیت اروند به لشکر 77 ثامن الائمه (ع) خراسان سپرده شد و این لشکر با همکاری دیگر یگان ها توانست در مدت 2 روز محاصره آبادان را بشکند.
وی گفت: در این عملیات هزار و 650 نفر از نیروهای عراقی اسیر شدند، 250 کیلومتر از خاک کشور آزاد شد، 180 تانک و 370 خودرو از دشمن به غنیمت گرفته یا منهدم شد و سه هزار نفر از نیروهای عراقی کشته شدند.
سرتیپ جهانشاهی افزود: عملیات ثامن الائمه (ع) کلید پیروزی در سایر عملیات بزرگ بعدی از قبیل بیت المقدس و فتح المبین بود و این جنگ تحمیلی در 200 سال گذشته تنها جنگی بود که منجر به تصرف یک وجب از خاک کشور نیز نشد.
وی اظهار داشت: باید با الگوگیری از فرهنگ عاشورایی و تقویت اتحاد و همبستگی خود از پیچ تاریخی کنونی نیز عبور کرده و مردانه از انقلاب دفاع کنیم.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.