سید جواد حسینی روز یکشنبه در مراسم آغاز سال نو تحصیلی در چناران افزود: نباید معلمان، مدارس و کتابهای درسی تنها عامل، مکان و منابع تعلیم و تربیت دانش آموزان باشند.
وی به بازگشایی 10 هزار مدرسه در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: در این چارچوب 50 هزار کلاس درس و 90 هزار معلم پذیرای یک میلیون 250 هزار دانش آموز در سطح این استان هستند.
سرپرست معاونت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون شاهد دو مدرسه دفاع مقدس و کربلا در این ایام هستیم. معلم نخست مدرسه کربلا، حضرت اباعبدالله(ع) است و یادگیری در این مدرسه باید شامل معرفت شناسی، ایمان آوری و پیاده سازی این آموزه ها در زندگی روزمره به صورت توام باشد.
وی گفت: مدرسه کربلا مکان و زمان ندارد. ناهماهنگی و توام سه موضوع معرفت شناسی، ایمان و پیاده سازی آموزه های اسلامی منجر به ظهور چهره هایی چون ابوسفیان، معاویه، ابن ملجم و شمر می شود و شهدای کربلا نیز کسانی هستند که هر سه موضوع را توام دنبال و کرده و به اجرا در آوردند.
حسینی به پیاده سازی سند تحول آموزش و پرورش در کشور نیز اشاره و بیان کرد: این سند دارای سه محور استانداردسازی فضا، مکان، منابع و فرایندها می شود. بعد دوم تعلیم و تریبت تمام ساحتی در ابعاد هنری، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است و بعد سوم تحول آفرینی در مدرسه به عنوان پیشانی تعلیم و تربیت است.
مرکز شهرستان 126 هزار نفری چناران در فاصله 60 کیلومتری شمال غرب مشهد واقع است.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.