به گزارش روز شنبه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، محمدرضا پهلوان افزود: اهدای عروسکهای قاشقکی ایرانی ثبت شده در فهرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران به موزه ملی گرجستان از جمله برنامه های موزه سیار سفیران صلح خراسان رضوی در تفلیس بود.
وی اظهار داشت: این موزه سیار که پیشتر به اکثر شهرهای ایران و بسیاری از کشورهای جهان سفر کرده است با شعار 'روی پل صلح و دوستی و با آرزوی صلح پایدار و آرامش در جهان و دوستی ملل' فعالیت می کند.
وی گفت: علت نامگذاری این موزه سیار نیز همراه بودن بسیاری از آثار فرهنگی و تاریخی اهدایی موزه های کشورهایی است که این موزه تاکنون به آن سفر کرده است.
پهلوان با بیان اینکه کودکان عضو این موزه سیار پیام رسان صلح و دوستی هستند افزود: فعالیت این موزه بنیان فرهنگی و دوستی را ترویج می دهد.
وی اظهار داشت: موزه سیار سفیران صلح خراسان رضوی که دارای مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و به صورت بین المللی فعالیت می کند در پانزدهمین نمایشگاه گردشگری ایران در مشهد نیز به عنوان غرفه برتر شناخته و مورد تقدیر قرار گرفت.
وی گفت: بخش خصوصی، شرکتهای هواپیمایی و سفارت ایران در تفلیس حامی مادی و معنوی این موزه در سفر به گرجستان بودند.
موزه سیار سفیران صلح خراسان رضوی که عضو رسمی شورای جهانی موزه ها (ایکوم) است پیش از این نخستین قطار صلح و دوستی و اولین کشتی صلح را نیز در ایران به نمایش گذاشته است.
7496/1858 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.