حبیب الله آسوده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به این ترتیب با افزوده شدن شش هزار خانوار جدید به 123 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد خراسان رضوی هم اکنون 129 هزار خانواده معیشت بگیر در این استان از مستمری ماهیانه بهره مند می شوند.
وی ادامه داد: میزان مراجعات به این نهاد نیز از ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال دو برابر شده است. با توجه به شرایط خاص اقتصادی حضور و مشارکت پررنگ مردم برای کمک به محرومان و نیازمندان امری ضروری و تنها راه مدیریت وضعیت موجود محسوب می شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: این نهاد آمادگی هرگونه حمایت و کمک به محرومان را دارد. چهار اصل وحدت و انسجام در خدمت، حسن مدیریت و حسن تدبیر در ارائه خدمت و همچنین برخورد عطوفت مدارانه و بدون منت مسئولان و کارشناسان با مردم اصول حمایت از محرومان در جامعه و وضعیت موجود است.
وی افزود: به دنبال این هستیم که با هدف رفع محرومیت و ارائه خدمات هدفمند در درون کمیته امداد یک قرار گاه عملیاتی حمایت و خدمت ایجاد شود تا بتواند به صورت خاص و ویژه از ظرفیتهای مردمی در مکانهای خاص و از ظرفیت دستگاههای اجرایی، حمایتی و نهادهای مردمی استفاده شود.
آسوده ادامه داد: از مردم درخواست داریم در شرایط اقتصادی جدید برای کمک به دولت وارد میدان شوند و همنوعان نیازمند خود را به هر ترتیب حمایت کنند. اگر مردم پای کار بیانید به راحتی از این شرایط اقتصادی گذرخواهیم کرد. در این راستا کمیته امداد آماده جذب همه کمکهای مردمی است.
وی همچنین گفت: در مرحله نخست اجرای جشن عاطفه ها هفته پیش با 15 درصد رشد نسبت به مدت مشابه پارسال 30 میلیارد ریال کمک برای دانش آموزان محروم در خراسان رضوی جمع آوری شد. مرحله دوم این جشن نیز 11 مهر ماه آتی با محوریت مدارس در همه مناطق آموزشی استان اجرا می شود.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی افزود: با هدف حمایت از دانش آموزان نیازمند 35 هزار بسته نوشت افزار بین 25 هزار دانش آموز زیر پوشش این نهاد و 10 هزار دانش آموز محروم شناسایی شده در سطح استان اهدا شده است.
200 هزار خانوار با جمعیتی حدود نیم میلیون نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارد.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.