به گزارش ایرنا، علی رستمی روز شنبه در جلسه کارگروه اشتغال تربت حیدریه با بیان اینکه وضعیت اشتغال در این شهرستان راضی کننده نیست افزود: رفع بخشی از این مشکل به دست سیستم بانکی است.
وی اظهار داشت: برخی دستگاه های این شهرستان نیز در معرفی افراد متقاضی تسهیلات اشتغال به بانک ها کوتاهی می کنند.
رستمی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید مقدمات کار را فراهم کنند تا معطلی متقاضیان کمتر شود.
وی افزود: بانکهای این شهرستان نیز باید سریعتر جلسه اضطراری شورای هماهنگی بانک ها را با هدف ردیابی اعتبارات اشتغالزایی برگزار کنند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه نیز در این نشست گفت: تا پایان وقت اداری 22 شهریور ماه جاری هزار و 70 طرح با اشتغالزایی مستقیم برای چهار هزار و 275 نفر به بانک ها معرفی شده اند.
علی اکبر اسماعیل پناه افزود: اما بانک های شهرستان تاکنون به 58 طرح از این تعداد 54 میلیارد و 909 میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرده اند که برای 175 نفر شغل ایجاد شده است.
وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون در بخش مشاغل خانگی، 82 طرح از سوی اداره های جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صنعت، معدن و تجارت برای دریافت تسهیلات به مبلغ 19 میلیارد و 450 میلیون ریال به بانک های ملی، تجارت، رفاه کارگران و نیز توسعه تعاون معرفی شده اند که روند پرداخت تسهیلات در جریان می باشد.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.