ناصر حیدری پور روز دوشنبه در حاشیه گردهمایی هماهنگی و هم اندیشی امور مراتع کشور در مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 70 تا 80 درصد منشا گرد و غبار در ایران منابع و کانون های خارجی است که در این زمینه همه کشورهای منطقه باید مشارکت کنند.
وی اظهار داشت: در این راستا مسئولان فائو برای تهیه و تدوین سند همکاری منطقه ای در حوزه بیابان زدایی و بهره گیری از ظرفیت کشورهای منطقه در این زمینه، مهر ماه امسال به ایران سفر می کنند.
معاون سازمان جنگلها و مراتع کشور گفت: با توجه به اینکه گرد و غبار موجود در ایران متاثر از کشورهای افغانستان، ترکمستان، عراق، سوریه و اردن است، مشارکت جدی کشورهای منطقه و مداخله یک سازمان بین المللی واسط برای مدیریت این وضعیت ضرورتی بود که با موافقت فائو محقق شد.
وی افزود: هم اکنون در زمینه کانون های فرسایش بادی بحرانی در کشور چند اولویت داریم که شامل خوزستان، دشت سیستان، ارومیه و جنوب کرمان در جازموریان و ریگان بم می باشد.
حیدری پور اظهار داشت: سطح کانون های تحت تاثیر فرسایش بادی در ایران 32 میلیون هکتار و کانون های بحرانی و فوق بحرانی هفت میلیون و 700 هزار هکتار است.
وی گفت: ایران از نظر سطح کانون های فرسایش بادی دارای رتبه پنجم در منطقه است اما تحت تاثیر کانون های فرسایش بادی دیگر مناطق قرار دارد.
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.