مسعود پسندیده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: حمایت از گروههای تئاتر و نمایش، اجرای برنامه های فرهنگی، خرید خانه های تاریخی و جذب گردشگران برخی از برنامه های شورای شهر سبزوار در حوزه فرهنگی و گردشگری است.
وی بر اهمیت جذب سرمایه‌ گذار برای توسعه بخش گردشگری تاکید و بیان کرد: هر سرمایه ‌گذاری که در این بخش هزینه کند شهرداری سبزوار برابر با میزان هزینه سرمایه ‌گذار در طرحهای گردشگری مشارکت می ‌کند.
عضو شورای شهر سبزوار ادامه داد: احیا خانه های تاریخی منجر به رونق گردشگری شهر می شود لذا خرید خانه های تاریخی در دستور کار قرار دارد. امسال تملک خانه های تاریخی محقق شد و اعتبار مورد نیاز برای خرید دو خانه دیگر در نظر گرفته شده است.
وی گفت: تقویم فرهنگی شهر سبزوار نیز تهیه و برای تایید به شهرداری و اداره فرهنگی و هنری ارسال شده است.
او همچنین اظهار داشت: حوزه نمایش و تئاتر در سبزوار مورد غفلت قرار گرفته اما هم اینک سه گروه در این حوزه دارای مجوز هستند که شورای شهر از آنها حمایت مالی می کند.
وی افزود: راه اندازی سامانه اطلاع رسانی و سایت شورا نیز در دستور کار قرار دارد تا شهروندان سبزواری ضمن برقراری ارتباط بی واسطه نسبت به طرحها و موضوعات مطرح در شورای شهر نظرسنجی شوند.
او گفت: با وجود برخی مشکلات اقتصادی فعالیتهای عمرانی شهرداری سبزوار متوقف نشده چنانکه بازگشایی کوی گل افشانی یکی از مطالبات 20 ساله ساکنان این محله بود که شهرداری با وجود هزینه های زیاد نسبت به بازگشایی آن اقدام کرد.
شهر سبزوار با وسعت سه هزار و 754 هکتار و جمعیت حدود 250 هزار نفری در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.