شیخ مازن کربلایی روز یکشنبه در 'همایش ملی از غدیر تا اربعین' در مشهد افزود: امام حسین(ع) و یارانش به صورت عملی تک تک اعضای بدن خود را در راه خدا ایثار کردند چنانکه در دعای کمیل هم خطاب به خدا می گوییم قوای ما را در خدمت خودت تقویت کن. امروز هم زائران همان سختی را به خود می دهند تا روحشان را تقویت کنند.

* غیرت دینی با اربعین مرتبط است
قائم مقام رئیس سازمان بسیج اساتید کشور نیز در این همایش گفت: غیرت دینی یک مفهوم متعالی است که رابطه ای زیبا با اربعین دارد و از جنس فطرت است.
محمدرضا ابن الدین حمیدی افزود: محبت و علاقه نسبت به اربعین حب به خدا را نشان می دهد. اربعین تجلی غیرت و تربیت دینی است که خود را در ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) نشان می دهد.

* نماد بین المللی اربعین
معاون پژوهشی مرکز مطالعات راهبردی نور نیز در این همایش گفت: باید به وسیله نوا، شعر، پرده نگاری و دیگر حرکتهای هنری برای فضای اربعین باید یک نماد ساخته شود. باید به دنبال ایجاد یک نماد بین المللی از جریان اربعین بود.
حجت الاسلام عبدالحمید واسطی اظهار داشت: نماد بین المللی اربعین باید طوری باشد که هرکس با نگاه به آن بتواند رشد یافتگی، حضور خدا، جهانهای آسمانی، واقع بینی، کنترل و تعالی احساس و مهارت تفکر، واقعیتهای برتر و خروج از روزمرگی را در آن مشاهده کند.

* تبیین جریان اربعین
دبیر علمی همایش ملی از غدیر تا اربعین نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این همایش به منظور فهم عظیم این جریان، تبیین آن و استفاده از ظرفیتهای هنری جهت تحقق زندگی حسینی و ایجاد مدلهای کاربردی در فضای جامعه امروز مبتنی بر آرمانهای حسینی برپا شده است.
حجت الاسلام سعید اصفهانیان افزود: ارائه مفاهیم معرفتی، ایده پردازیهای هنری، کارگاههای علمی و هنری در خصوص اربعین به منظور طرح ایده و پردازش آنها به سمت ترسیم واقعی تر این جریان از برنامه های همایش است. امروز جریان اربعین قدرتمند است و باید در طول سال مثل یک چشمه جوشان آنرا ادامه دهیم.
همایش ملی از غدیر تا اربعین تا به مدت سه روز در مشهد ادامه دارد.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.