اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز یکشنبه به نقل از ابوالفضل شعبانی گزارش داد: طی گزارشهای دوستداران محیط زیست مبنی بر نگهداری و پرورش غیرمجاز عقرب در یک منزل مسکونی در شهر مشهد کارشناسان و ماموران یگان حفاظت وارد عمل شدند.
وی افزود: پس از یک هفته کار اطلاعاتی و رصد و پایش شبانه روزی از محل گزارش شده و تائید صحت موضوع سرانجام متخلف شناسایی شد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: ماموران این یگان با هماهنگی مرجع قضایی سه هزار نومنه عقرب را که در این منزل مسکونی در حال پرورش و نگهداری بودند کشف و ضبط کردند.
وی گفت: با توجه به اینکه متخلف مجوزی از سازمان حفاظت محیط زیست برای پرورش و نگهداری این نوع بندپا نداشت پرونده تخلف تشکیل و به مرجع قضایی معرفی شد. عقربها نیز به دستور مقام قضایی به موسسه سرم سازی انتقال یافت.
شعبانی افزود: پرورش و نگهداری عقرب دارای ضوابطی است لذا پیش از پرورش می بایست از مبادی ذیربط به خصوص سازمان حفاظت محیط زیست مجوز آن دریافت شده باشد.
وی پرورش و نگهداری عقرب در منازل مسکونی و بافت شهری و روستایی را طبق قانون ممنوع اعلام و بیان کرد: با توجه به خطراتی که این اقدام برای مردم دارد در صورت مشاهده با متخلف برخورد قانونی صورت می گردد.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.