علیرضا خجسته روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه سال پیش 30 کیلومتر از جاده باغچه - نیشابور و امسال نیز 15 کیلومتر از جاده های بجستان - فردوس و بجستان - گناباد با این روش روکش شده است.
وی گفت: در فناوری میکروسرویسینگ که سالهای متمادی در کشورهای صنعتی برای روکش آسفالت مورد استفاده قرار می گیرد از مصالح ریزدانه و کاملا شکسته و تمیز، فیلرهای معدنی، امولسیون قیر و افزودنیهای پلیمری استفاده می شود. هزینه این نوع روکش معادل 30 درصد روش قدیمی روکش آسفالت است.
معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی عمر روکش آسفالت جدید را حداقل پنج سال عنوان و بیان کرد: امسال نیز روکش جاده های مهنه - فیض آباد به طول 10 کیلومتر، فیض آباد - بجستان به طول 15 کیلومتر و سه راهی مهنه - گناباد به طول 30 کیلومتر از طریق این روش در حال اجرا است.
طی سالهای 92 تا 97 در طول پنج هزار و 90 کیلومتر از راههای خراسان رضوی عملیات روکش، ترمیم و لکه گیری صورت گرفته است. همچنین طی چهار ماه نخست امسال 50 کیلومتر راه در سطح استان با هزینه 120میلیارد ریال روکش آسفالت شد.
خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که شش هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.