هادی حیدرنیا شنبه شب در نشست خبری افزود: از این میزان یک میلیارد ریال مربوط به بدهی منازل مسکونی و هشت میلیارد ریال نیز بدهی بخشهای دولتی و تجاری است.
وی در ادامه همچنین فرسودگی و طولانی بودن خط انتقال آب را از مشکلات مهم آبرسانی مناطق شهری گناباد دانست که موجب هدررفت سالانه 24 درصد آب در طول مسیر می شود.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری گناباد گفت: این خطه با توجه به موقعیت اقلیمی از مناطق آسیب پذیر و دارای تنش آبی فراوان در تامین آب شرب است. هزینه ها و قیمت تمام شده آب در این شهرستان به نسبت سایر مناطق به دلیل خط انتقال طولانی بالاتر است.
وی کمبود مخازن ذخیره را از هم تنگناها و دغدغه های دیگر تامین آب شرب در گناباد ذکر و بیان کرد: برای کاهش این معضل مخزن 10 هزار مترمکعبی در دست احداث است. تداوم خشکسالی و پیشروی جبهه آب شور به سمت منابع آب زیرزمینی بر دامنه این تنگناها افزوده است.
هفت درصد آب تولیدی گناباد در بخش شرب، دو درصد در صنعت و 91 درصد در بخش کشاورزی مصرف می شود. 24 هزار مشترک در گناباد و شهرهای بیدخت و کاخک این شهرستان زیرپوشش خدمات اداره آب و فاضلاب شهری قرار دارند. گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.