خدمات حوزه سلامت به جمعیت شش میلیون و 300 هزار نفری خراسان رضوی توسط شش دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی مستقر در شهرهای مشهد، سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، نیشابور و تربت جام ارائه می شود. در این میان دانشگاه علوم پزشکی مشهد پوشش نیازهای بهداشتی و درمانی 80 درصد این جمعیت به عنوان قطب پزشکی در شمال شرق کشور مطرح است.
استاندار خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: شمار تختهای بیمارستانی مراکز درمانی این استان طی دولت تدبیر و امید نسبت به دولت پیش 30 درصد افزایش داشته است.
علیرضا رشیدیان افزود: در این مدت دو هزار تخت بیمارستانی در خراسان رضوی ایجاد شد که هزار و 400 دستگاه از این تعداد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

* 1300 تخت بیمارستانی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با داشتن بیش از 9 هزار دانشجو و افزون بر 20 هزار نیروی بهداشتی و درمانی و زیرپوشش داشتن حدود پنج میلیون نفر جمعیت قطب پزشکی شمال شرق کشور به شمار می رود.
دکتر محمدرضا دارابی افزود: در دولت تدبیر و امید بیش از یک هزار و 300 تخت بیمارستانی در مناطق زیرپوشش این دانشگاه احداث شده که رقم قابل توجه و چشمگیری است.
وی بیمارستان های تحت نظارت این دانشگاه را 59 بیمارستان عنوان کرد.

* 70 درصد تخت های بیمارستانی استان در بخش دولتی دایر است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد تخت های بیمارستانی دایر در مناطق زیرپوشش این دانشگاه را هشت هزار تخت عنوان کرد و گفت: تعداد تخت های بیمارستانی مورد نیاز این دانشگاه 16 هزار تخت است که هشت هزار تخت کمبود داریم.
دارابی افزود: این در حالی است که 70 درصد تخت های فعال زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بخش دولتی دایر است و بخش خصوصی سهم 30 درصدی در این زمینه دارد.
وی با اشاره به لزوم کاهش تصدیگری دولت و حمایت از بخش خصوصی در حوزه سلامت اظهار داشت: دست نیاز و کمک به سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ساخت بیمارستان در رشته های مختلف پزشکی دراز می کنیم و از سرمایه گذاریهای آنان در این بخش حمایت می نمائیم.

*6 بیمارستان در خراسان رضوی ساخته و یا توسعه یافته است
مدیر فنی و نظارت بر طرحهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: 6 بیمارستان در مشهد و دیگر شهرستان های خراسان رضوی طی چند سال گذشته احداث شده و یا توسعه یافته است.
علی رحیمی مومن افزود: این طرحها شامل احداث بیمارستان 320 تختخوابی امام رضا (ع) و بیمارستان تخصصی کودکان اکبر در مشهد، احداث بیمارستانهای خلیل آباد، باخرز و فریمان و توسعه تخت های بیمارستان قائم (عج) در مشهد است.
وی اظهار داشت: با احداث تخت های بیمارستانی جدید طی دولت تدبیر و امید بیش از یک هزار و 300 تخت به تعداد تخت های بیمارستانی مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزوده شده است.
وی تکمیل پروژه اورژانس بیمارستان قائم (عج) با 75 تختخواب و تکمیل بیمارستان شهید هاشمی نژاد با 320 تخت در مشهد را از جمله طرحهای مهم و در حال اجرا عنوان کرد و گفت: این طرحها هم اکنون بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
رحیمی مومن افزود: احداث اورژانس گلبهار نیز پیشرفت 15 درصدی دارد و ساخت بیمارستان 200 تختخوابی امداد و نجات مشهد هم در صورت تامین اعتبار به زودی آغاز خواهد شد.
وی اظهار داشت: در هفته دولت نیز 2 کلینیک ویژه در مناطق سیدی و زکریای مشهد و 6 پایگاه جامع سلامت با همکاری شهرداری مشهد به بهره برداری رسید.

*مشهد با کمبود 2 هزار تخت بیمارستانی روبروست
با این حال وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفته پیش در مراسم بهره داری از پایگاه های بهداشتی و درمانی در مشهد گفت: این کلانشهر با کمبود 2 هزار تخت بیمارستانی روبروست.
دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی افزود: ضمن احترام به همه زحمات و تلاشهای انجام شده در دولتهای گذشته، مشهد با مشکلات مختلف در حوزه بهداشت و درمان مواجه است.
وی اظهار داشت: کلانشهر مشهد سالانه پذیرای زائران و مسافران بسیار از سراسر کشور است در حالی که سرانه لازم و برنامه مشخص به منظور خدمت رسانی به آنان در حوزه بهداشت و درمان در نظر گرفته نشده است.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.