همزمان با عید غدیر خم، حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) غرق شادی و سرور است و صدها هزار زائر و مجاور میهمان جشن ولایت و امامت در حرم رضوی هستند.

به گزارش ایلنا، به مناسبت بزرگ‌ترین عید شیعیان که امام رضا(ع) بر بزرگداشت این عید فرخنده تاکید داشتند، خیل عظیمی از زائران و مجاوران با حضور در حرم مطهر ثامن‌الحجج(ع) عید غدیر را در حرم آن امام همام جشن گرفتند.

آستان مصفای رضوی چراغانی شده و بوی عود، عنبر و گلاب همه صحن‌‌ها و رواق‌‌های این آستان مقدس را فراگرفته است و صدها هزار زائر و مجاور در بارگاه قدسی به شکرانه این عید بزرگ، سجده شکر به جای می‌آورند.

خیابان‌‌های منتهی به حرم مطهر رضوی مملو از جمعیت است و بسیاری از زائران و مجاوران با توزیع شربت، شیرینی و شکلات این عید فرخنده را به یکدیگر تبریک می‌‌گویند.

به مناسبت این عید بزرگ، از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی برنامه‌‌های متنوعی در حرم مطهر رضوی برای زائران و مجاوران تدارک دیده شده است که از شب گذشته آغاز شده است و تا امشب به صورت پیوسته ادامه دارد.

مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، سخنرانی حجج اسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی و سیدحسین‎حسینی قمی اجرای سرود و همخوانی، پخش کلیپ سرود در مدح مولا امیر المومنین(ع) و قرائت دعای ندبه و دعای امین الله و دعای پرفیض کمیل از جمله ویژه برنامه‎های عید غدیر در حرم مطهر رضوی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.