عبدالهاشم حسن نیا که روز چهارشنبه به منظور افتتاح چند طرح راهداری به خراسان رضوی سفر کرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: ناوگان باری و مسافری حمل و نقل جاده ای ایران به ترتیب حدود 340 هزار و 15 هزار دستگاه کامیون و اتوبوس و نیاز ماهیانه آن حدود 100 هزار حلقه لاستیک است.
وی ادامه داد: با توجه به سطح مصرف بالای این کالا نیاز است وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاههای دیگر مانند بانک مرکزی نسبت به تامین ارز دولتی تخصیص یافته اقدام کنند. هم اینک معضل و گرفتاری اصلی کامیوندارن تامین لاستیک است لذا باید به فکر تامین این قلم کالا در ماههای آینده باشیم. هم اکنون این موضوع به وزارت صنعت ، معدن و تجارت منعکس شده است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین گفت: راهداری دستگاه تامین کننده لاستیک نیست اما انجمنهای کامیونداران و رانندگان آمادگی دارند در صورت تامین ارز و همکاری دستگاههای مربوطه نسبت به واردات لاستیک جهت رفع کمبود و کاستی تولیدکنندگان داخلی اقدام کنند.
وی همچنین به افزایش قیمت قطعات یدکی برای کامیونداران اشاره و بیان کرد: حدود 150 هزار کامیون و اتوبوس در کشور بالای 25 سال عمر دارند که به دلیل همین طول عمر بالا استهلاک و مصرف لوازم یدکی بیشتری نسبت به ناوگان نو دارند.
او افزود: صنعت داخلی قادر به تولید بخش زیادی از این لوازم یدکی به ویژه قطعات پرمصرف می باشد و لازم است دستگاههای متولی تصمیم و برنامه ریزیهای لازم را برای حمایت از این تولیدکنندگان اتخاذ کنند.
وی بر تشدید نظارت بر شرکتهای حمل و نقل جاده ای نیز تاکید و بیان کرد: در جهت جلوگیری از اخذ کمیسیون بیشتر توسط شرکتها و دیگر تخلفات و ارتقا خدمات به کامیونداران برگزاری کمیسیون بررسی تخلفات ماده 11 و 12 توسط ادارات راهداریهای سراسر کشور در دستور کار این سازمان قرار گرفته است .
روزانه بطور متوسط هشت میلیون سفر در طول 230 هزار کیلومتر جاده های کشور انجام می شود که 600 هزار مورد آن بوسیله خودروهای سنگین اعم از کامیون و اتوبوس صورت می گیرد.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.