حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر در حرم امام رضا(ع) در مشهد افزود: قدرت جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون افزایش یافته و به قدرت تاثیرگذار منطقه ای تبدیل شده است لذا آمریکا با برقراری تحریمها می خواهد از قدرت کشورمان بکاهد.
وی به بدهی 21 هزار میلیارد دلار آمریکا اشاره و بیان کرد: این نشان می دهد نئولیبرالیسم نتوانسته مشکلات کشوری مثل آمریکا را حل کند. همین کشور 300 سال سابقه فقر گسترده دارد بطوری که چهل تا 48 میلیون نفر فقیر در آمریکا کمک غذایی دریافت می کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آمریکا با 300 سال سابقه هم نتوانسته مساله فقر را حل کند. ما که چهل است استقلال داریم و از یک اقتصاد وابسته به مستقل راه یافته ایم و هنوز این روند انتقال به پایان نرسیده است. باید شرایط کشور را با کشورهای مشابه خود مقایسه کنیم.
وی گفت: مشکلات وجود دارد اما نباید تصور کرد نظام اسلامی دچار چالش غیرقابل حل شده بلکه همه مشکلات قابل حل است. تجربه ما برای عبور از بحرانها و معضلات زیاد است لذا می توانیم از تجربیات استفاده کنیم و اینها را پشت سر بگذاریم. منافقان خرداد 1360 اعلام جنگ مسلحانه کردند به جای اینکه سلاح خود را علیه استکبار بکار گیرند متوجه ائمه جمعه و مسئولان و عامه مردم کردند و با ترورهای کور 17 هزار نفر از مردم را به شهادت رساندند.
او افزود: منافقان در دوران دفاع مقدس به صدام پناه بردند و علیه ملت ایران کار کردند و بعد از صدام به آمریکا و اروپا پناه بردند. منافقان اینک در دامن آمریکا، صهیونیسم و عربستان هستند از آنها پول می گیرند تا علیه نظام مبارزه کنند. منفورترین گروهها میان ملت منافقان هستند.
وی ادامه داد: هفته دولت هفته تجلیل از خدمات دولت است و شهادت شهیدان باهنر و رجایی به عنوان هفته دولت اعلام شده چون این دو الگوی عالی و مناسبی برای دولتمردان هستند. کلاهی که عامل شهادت شهیدان رجایی و باهنر بود چندی پیش به درک واصل شد و این دست انتقام الهی است که دیر یا زود سراغ جنایتکاران می رود.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.