به گزارش ایرنا محمد سلیم فراهی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه هبلکس رضوی شهرک صنعتی بیرجند در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به دلیل نبود بازاریابی و اطلاع رسانی درست نتوانسته ایم از محصولات با کیفیت جمهوری اسلامی ایران برخوردار شویم.
وی ادامه داد: تجار افغانستان محصولات بی کیفیت را از سایر کشورها وارد و از ظرفیت محصولات با کیفیت ایران مغفول مانده اند.
رئیس اداره راه و ترابری ولایت فراه جمهوری اسلامی افغانستان گفت: در خراسان جنوبی ظرفیت های متنوعی از جمله محصولات با کیفیت کارخانه هبلکس وجود دارد که امید است با ورود این کالا به افغانستان شاهد ساختمان سازی های بهتر و با کیفیت تر در ولایت فراه، نیمروز و هرات باشیم.
وی بیان کرد: استان فراه بین 2 ولایت هرات و نیمروز محروم مانده است ولایت فراه علاوه بر اینکه با مشکل کمبود برق مواجه است نتوانسته از برق صادراتی جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.
مدیرعامل کارخانه هبلکس رضوی در بیرجند نیز افزود: هم اکنون این کارخانه با ظرفیت کامل در حال تولید است و سالانه 150 هزار متر مکعب هبلکس در استان تولید می کند.
علیرضا عابدی اظهار داشت: از ابتدای امسال 30 درصد تولیدات کارخانه معادل 12 هزار متر مکعب به ارزش 2 میلیارد تومان به کشورهای عراق و افغانستان صادر شده است.
وی بیان کرد: این کارخانه محصولات بتن سبک اتوکلاو شده خود را بر مبنای استانداردهای ملی ایران و استانداردهای بین المللی تولید کرده و تمام مراحل تولید توسط آزمایشگاه مجهز به کنترل کیفیت مورد ارزیابی قرار می گیرد.
مدیرعامل کارخانه هبلکس رضوی در بیرجند یادآور شد: بخشی از تولیدات کارخانه برای صادرات به کشورهای همجوار تولید می شود و اکنون یکسری محصولات جدید رنگی با مقاومت بالا و با ویژگی های برتر نسبت به گذشته در حال تولید است که امید است با معرفی آن بازار بهتری ایجاد و کارخانه را برای تولیدات بیشتر توسعه دهیم.
بلوک های هبلکس در دیوارهای غیرباربر بیرونی و داخلی ساختمان استفاده شده و جایگزین بهینه انواع مصالح ساختمانی رایج نظیر آجر، بلوک های سفالی، بتنی و سایر است.
والی ولایت فراه افغانستان که برای تحکیم روابط تجاری و اقتصادی خراسان جنوبی و افغانستان به بیرجند سفر کرده است امروز از کارخانه هبلکس بیرجند، دانشگاه بیرجند و منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بازدید کرد.
والی فراه افغانستان محصولات کارخانه هبلکس را دارای کیفیت و استاندارد لازم دانست و اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد واردات محصول این کارخانه به افغانستان و توسعه ساخت و ساز های جدید در این کشور باشیم.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.