قاسم تنها روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها در 14 روستای شهرستان سربیشه، 10 روستای قاینات، هشت روستای خوسف، هفت روستای زیرکوه، 6 روستای نهبندان، 6 روستای فردوس، سه روستای بشرویه و یک روستای شهرستان طبس قابل بهره برداری است.
وی اعتبار این تعداد طرح را 6 میلیارد و 128 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: دهیاری های برخی از این شهرستان ها هم در اجرای طرح های هادی مشارکت کردند که در قالب این همکاری سه میلیارد و 234 میلیون تومان هزینه شده است.
وی آسفالت، جدول گذاری، زیرسازی و سنگ فرش معابر را از مهمترین اقدامات بنیاد مسکن در روستاهای طرح هادی بیان و تصریح کرد: همزمان با هفته دولت 55 قطعه زمین در روستاهای شهرستان درمیان به مردم واگذار خواهد شد.

** 2600 سند روستایی صادر شد
معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان اینکه 2 هزار و 600 سند روستایی در سال 96 صادر شد افزود: تعدادی از این سندها به صورت نمادین در شهرستان های نهبندان و سربیشه به مالکان تحویل خواهد شد.
وی عدالت اجتماعی و تثبیت جمعیت در روستاها را از مهمترین اهداف طرح های هادی بیان کرد و گفت: با اجرای طرح هادی رشد متوازن روستا مدنظر قرار می گیرد و مباحث موجود و آتی روستا بررسی می شود.
به گزارش ایرنا طرح هادی روستایی طرحی است که با ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تجاری، تاسیسات و تجهیزات و نیازمندی های عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرح های ساماندهی فضا و سکونتگاه های روستایی و طرح های جامع ناحیه ای تعیین می کند.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.