به گزارش ایرنا سرهنگ پاسدار صفرعلی اسماعیلی روز یکشنبه در همایش مجاهدان سایبری که با حضور فعالان مجازی خراسان جنوبی برگزار شد افزود: در آغاز به کار دولت یازدهم مقام معظم رهبری فرمودند اقتصاد مقاومتی و قرارگاه اقتصاد مقاومتی باید ایجاد شود، قرارگاه یعنی جایی که کار قرارگاهی انجام شود.
وی اظهار داشت: در قرارگاه اقتصادی عده‌ای مسئولیت پذیرفتند و کار قرارگاه آغاز شد و انتظار بر این بود که مسائلی که در سال جاری اتفاق افتاد را شاهد نباشیم.
جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: وقتی قرارگاه اقتصاد مقاومتی ایجاد شد انتظار بر این بود که این قرارگاه کار قرارگاهی انجام داده و مصونیت در اقتصاد کشور ایجاد کرده و راه‌ نفوذ دشمن را ببندد اما این انتظارات در سطح جامعه محقق نشد.
وی افزود: کارهایی در حوزه اقتصاد انجام شده و هدف زیرسئوال قرار دادن کسی نیست اما انتظار چیز دیگری بود و پیش بینی‌های بهتری باید انجام می شد.
اسماعیلی اظهار کرد: در بحث جنگ روانی دشمن در عرصه اقتصادی علیه کشور جهادی و انقلابی عمل نشد و فعالان فضای مجازی باید برای خنثی کردن توطئه‌ دشمن کمک کنند تا ثمرات مفیدی را برای کشور داشته باشد.
وی گفت: امسال کنگره 2 هزار شهید در استان برگزار می‌شود و تاکنون دستگاه‌های مختلف، سازمان‌ها و مجموعه‌های مردمی در خصوص کنگره شهدا ورود پیدا کرده و کار خود را شروع کرده‌اند و اقدامات خوبی در حال اجرا است.
وی افزود: کنگره شهدا اهداف متعالی را پیش‌بینی کرده و بخش زیادی از اهداف کنگره شهدا بر عهده مردم است و در این زمینه کارهای فرهنگی خوبی انجام شده است.
جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) اظهار کرد: در بحث اطلاع رسانی در فضای حقیقی اقداماتی شده و همه مردم از برگزاری کنگره شهدا در استان مطلع هستند.
وی گفت: نخستین استانی هستیم که اجلاسیه در فضای مجازی را اجرایی می کنیم و نحوه مشارکت در این اجلاسیه تدوین شده و به زودی تبیین می شود.
سرهنگ اسماعیلی گفت: ششم شهریورماه سال جاری نخستین اجلاسیه شهدای استان در فضای حقیقی در شهرستان درمیان که متعلق به شهدای اهل سنت است، اجرایی می شود.
مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان جنوبی هم گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص فضای مجازی تاکیداتی دارند که تامل در آن راهگشا است.
سجاد رضایی افزود: تجربه فعالان فضای مجازی این موضوع را ثابت کرده که جنگ امروز استکبار با نظام اسلامی جنگ سایبری و در محیط فضای مجازی است.
وی اظهار داشت: استکبار تمایل دارد که از طریق سایبر مردم را نسبت به نظام جمهوری اسلامی ناامید کرده و جهت‌دهی افکار را در دست بگیرد.
مسئول سازمان بسیج رسانه استان بیان کرد: منافقین و سلطنت‌طلب‌ها در محیط مجازی، فعالیت داشته و جبهه عربی به رهبری حکومت عربستان سعودی با داشتن شبکه‌هایی چون الجزیره و بخشی از توئیتر می‌خواهند کوچک‌ ترین اتفاق در ایران اسلامی را بزرگ‌ نمایی کنند.
وی افزود: در کشور فعالان فضای مجازی در بسترهای مختلفی چون شبکه‌های مجازی داخلی، اینستاگرام و حتی توئیتر فعالیت می‌کنند که با هم افزایی بیشتر باید به نتیجه مطلوب برسند.
وی اظهار داشت: همدلی بیشتر بین فعالان مجازی خراسان جنوبی باید ایجاد شود و در جبهه مخالف اگر به عنوان مثال منافقین موضوعی را مطرح می‌کنند، سلطنت‌طلب‌ها مخالف آن کاری انجام نمی‌دهند اما متاسفانه بین ما شبکه ‌سازی دقیق وجود ندارد.
مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر اینترنت پرسرعت در گوشه و کنار کشور وجود دارد اما آیا به این نکته توجه شده که چه محتوایی از این طریق به فرزند ما منتقل می‌شود.
وی گفت: کارگاه تربیت مربی سواد رسانه‌ای را در خراسان جنوبی برگزار کرده و سهمیه ویژه‌ای را برای شهرستان‌ها در نظر می‌گیریم.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.