به گزارش ایرنا هادی بهمنی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 52 سامانه ثبت تخلف فعال با قابلیت ثبت سرعت متوسط، بیش از سه میلیون پلاک خوانی را تیر ماه سال جاری ثبت کردند که از این تعداد بیش از 11 هزار پلاک با سرعت غیرمجاز شناسایی شد.
وی با بیان اینکه تیر ماه امسال روزانه بطور میانگین بیش از 350 مورد تخلف توسط این دوربین ها به ثبت رسید گفت: تخلفاتی چون سرعت غیرمجاز از مهمترین عوامل تصادفات جاده ای به شمار می رود.
وی اظهار داشت: در کنار حضور پلیس در جاده ها، تجهیز محورهای ارتباطی به دوربین های ثبت تخلف به صورت شبانه روزی و در تمامی شرایط جوی امکان ثبت آنلاین تخلفات را فراهم می کند و می تواند در افزایش ایمنی ترددهای جاده ای و کاهش چشمگیر تخلفات حادثه آفرین تاثیر بسزایی داشته باشد.
سرپرست مرکز مدیریت راه های استان خراسان جنوبی گفت: براساس تحلیل صورت گرفته بر ترافیک عبوری در طول بیش از 2 هزار کیلومتر از راه های شریانی استان، درصد تخلفات سرعت غیرمجاز ثبت شده در تیرماه بوسیله سامانه های تردد شمار حدود 24 درصد بوده که متاسفانه از میانگین کشوری بسیار بیشتر است.
وی با بیان اینکه نیاز به افزایش تلاش ها برای عمل به قوانین راهنمایی و رانندگی و ارتقای فرهنگ ترافیک محسوس است افزود: نتایج پایش و تحلیل ترافیک محورهای استان نشان می دهد درصد تخلفات سرعت در بعضی محورهای استان نظیر بیرجند - نهبندان بیش از 60 درصد از کل تردد محور بوده که زنگ هشداری برای تمام کاربران جاده ای است.
بهمنی افزایش تصادفات فوتی از نوع واژگونی را معضل دیگری در جاده های استان برشمرد که اغلب مواقع به دلیل خواب آلودگی و توجه نکردن به جلو از سوی رانندگان بوده و نشان دهنده توجه نداشتن رانندگان به استراحت مناسب و توقف ناکافی در مجتمع های خدماتی رفاهی، در طول راه‌هاست.
طول کل راه های خراسان جنوبی حدود 17 هزار و 326 کیلومتر است. این استان 5.7 راه های آسفالت و 5.3 راه های روستایی کشور را داراست.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.