همایون شاکری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، جداسازی سامانه های آبرسانی و آبیاری فضای سبز از آب آشامیدنی را از اولویت های این سازمان دانست و افزود: اجرای این پروژه ها گامی موثر برای صرفه جویی و بهبود کیفیت فضای سبز است.
وی اظهار داشت: 12 کیلومتر شبکه نوین آبیاری در سطح شهر اجرا شده که از بلوار پیامبر اعظم (ص) شروع و پس از میدان شهید آوینی و بلوار سفیر امید به پارک ظفر ختم شده است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند با اشاره به ادامه این شبکه از پارک وحدت پاسداران تا مخزن صیاد شیرازی یادآور شد: با این خط انتقال پارک های ظفر غفاری، وحدت پاسداران، صیاد شیرازی، آزادی، دولت، کارگران 26 و مهر شهر از شبکه نوین آبیاری برخوردار می شوند.
وی با تاکید بر اینکه تامین آب این شبکه از چاه های در اختیار سازمان پارک ها است گفت: پس از آب دار شدن این خط انتقال، آب شرب از فضاهای سبز قطع می شود.
شاکری اضافه کرد: تا 2 سال آینده تمام پارک های شهر بیرجند از آب شرب جداسازی شود و برای جداسازی آب پارک ها در بودجه امسال 3 میلیارد تومان پیش بینی شده است.
وی با تاکید بر اینکه پارک های جدید مجهز به سیستم آبیاری نوین هستند افزود: امسال با اجرای طرح جداسازی آب، 60 لیتر آب در ثانیه از آب شرب شهری جدا می شود.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند از احداث پارک خطی در مهرشهر و بلوار پیامبر اعظم (ص) خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این پارک ها تا پایان سال به اتمام می رسد و 7 میلیارد تومان اعتبار نیز برای آنها در نظر گرفته شده است.
وی افزود: پارک سایت اداری نیز در مساحت 1.3 هکتار با پیش بینی اعتبار بالغ بر 700 میلیون تومان تا هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.
شاکری ادامه داد: پارک آیت الله بهجت در مهر شهر نیز آماده بهره برداری است و برای ساخت آن 1.5 میلیارد تومان برآورد هزینه شده است.
شهر بیرجند 258 هکتار فضای سبز عمومی، 88 پارک دارد و سرانه فضای سبز این شهر هم 13.95 متر مربع است.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.