به گزارش ایرنا، علی مدبر امروز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این اقدام در راستای استفاده بهینه از منابع آبی انجام می‌شود.
وی افزود: ممانعت از توسعه قسمت‌های چمن کاری یکی از مهم ترین رویکردهای سازمان پارک های تبریز در راستای بهر‌ه وری منابع آبی است.مدبر یادآور شد: البته کاهش و حذف چمن به این معنی نیست که در نقطه‌ای که نیاز به چمن کاری است نیز مجوزی صادر نشود، ولی در حالت کلی حذف چمن در نقاطی که نیاز نیست از اولویت های سازمان پارک ها است.
مدیرعامل سازمان پارک ها و زیباسازی شهرداری تبریز اظهار داشت: در قسمت‌هایی که حذف چمن داشته ایم، گونه‌هایی از درختچه های دائمی مثل تِرون ، زرشک‌، گلکاری هایی مثل رز و دیگر گلهای دائمی کاشته می شود که جایگزین خوبی برای کاهش کاشت چمن هستند.
بر پایهٔ یک طرح آمارگیری در سال ۱۳۸۴ خورشیدی، مساحت فضای سبز این شهر در آن سال هشت هزار و 548 کیلومتر مربع بوده که از این جهت سرانهٔ فضای سبز برای هر شهروند تبریزی به 5.6 متر مربع می رسید.
هم‌چنین مساحت پارک‌های این شهر در آن 2 هزار و 595 کیلومتر مربع بود که از این جهت نیز سرانهٔ پارک‌ها برای هر شهروند تبریزی افزون بر 6.2 متر مربع بود.
ادعا می شود شهرداری تبریز با اجرای طرح‌های متعدد توسعهٔ فضای سبز در ارتفاعات عون بن علی، ایل‌گلی، باغ‌های تاریخی شهر نظیر چای‌کنار، رواسان و لاله، پارک بزرگ تبریز، پارک کوهستان، پارک‌های محله‌ای و کاشت یک میلیون اصله درخت در سطح شهر، سرانهٔ فضای سبز تبریز را از 8 متر مربع در سال 1384 خورشیدی به 12 متر مربع در سال 1389 خورشیدی افزایش داده‌است.
شهر تبریز ۱۳۲ پارک شامل ۴۵ پارک همسایه‌ای، ۵۲ پارک محله‌ای، ۲۵ پارک ناحیه‌ای، ۶ پارک منطقه‌ای و ۴ پارک شهری را در خود جای داده ‌است.
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.