غلامرضا قوسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خشکسالی های چند سال اخیر سبب ایجاد نگرانی هایی برای عشایر به دلیل گرانی علوفه و تامین آن شده و تامین نهاده های دامی و نیازهای اساسی جامعه عشایری یکی از اهداف این اداره کل در استان است.
وی بیان کرد: در حال حاضر 10 شرکت تعاونی و یک اتحادیه عشایری در استان خراسان جنوبی فعال است و بیش از 10 هزار خانوار عشایر زیر پوشش این شرکت ها هستند.
وی گفت: بیشتر وظایف شرکت تعاونی و اتحادیه عشایری در زمینه تهیه، تامین و توزیع نهاده های دامی، وسایل، تجهیزات و مواد موردنیاز اعضا و طراحی، تدوین و اجرای طرح های و پروژه های تولیدی و عمرانی است.
مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی افزود: پارسال بیش از هشت هزار و 278 تن آرد، 24 هزار و 215 تن جو و چهار هزار و 855 تن کنسانتره توسط شرکت های تعاونی استان بین عشایر توزیع شد.
وی گفت: در راستای فراگیر کردن بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و بیمه کشاورزی، شرکت های تعاونی کشاورزی استان بیش از یکهزار و 794 نفر از عشایر را زیر پوشش بیمه اجتماعی و 29 هزار و 813 راس دام را زیر پوشش بیمه دام قرار دادند.
در حال حاضر 49 درصد عشایر استان خراسان جنوبی از ایل راه مناسب و 54 درصد از آب سالم و بهداشتی برخوردار هستند و پایان برنامه ششم توسعه باید برخورداری عشایر از ایل راه مناسب به 74 درصد و آب آشامیدنی به 70 درصد افزایش یابد.
خراسان جنوبی با دارابودن 11 شهرستان و 15 هزار و 676 خانوار عشایری چهارمین استان عشایرخیز کشور است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.