به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار ائمه جماعات و رابطان ستاد اقامه نماز دستگاه های اجرایی استان خراسان جنوبی افزود: بندگی خدا تنها نماز نیست و هر کاری که از نظر کارشناسی درست، وظیفه انسان و با هدف رضای خدا باشد، عبادت است.
وی اظهار داشت: انسان برای عبادت خلق شده و کمال او هم در عبادت است و نماز یعنی تراز و شاقول که هر کسی هر کاری می کند با نماز خواندن پیش خداوند گزارش می دهد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگر امروز ما خراب است چون نماز ما صحیح نیست و اگر نماز درست شود همه مشکل ما رفع می شود.
وی افزود: همانطور که جنس بدلی و اصلی در بازار دنیا داریم در بازار آخرت هم اینگونه است، نمازی که پیغمبر آورده و عالمان و صالحان خوانده اند، نماز اصلی است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: اگر کار ما برای خدا نباشد عوض گره گشایی برای مردم در کار آنها گره ایجاد کنیم، به مردم تکبر کرده آن وقت نماز خواندن ثوابی ندارد چون دینی که پیغمبران آوردند با دینی که بشر چموش شیطان آورده، متفاوت است.
وی بیان کرد: فردی اول وقت نماز می خواند اما از آن طرف جنایتی نیست که انجام ندهد و طاغوت های تاریخ به اسم دین خود را ارضا کرده و هم جنایت انجام می دادند.
وی گفت: انسان خیال می کند اگر با مظاهر دین فاصله بگیرد از عبودیت، بندگی و پرستش خارج می شود و انسان گاهی بنده بت، پول و شهرت و گرفتار می شود.
امام جمعه بیرجند یادآور شد: خداوند همه چیز مومن را یک جا خریده و منطق دین این است یعنی اینکه انسان برای عبادت آفریده شده و همه امورش برای رضای خدا باید باشد.
وی تصریح کرد: وای بر نمازگزارانی که نماز می خوانند و با دشمن می سازند، پیغمبر خدا نماز را به چشمه آب گرم تشبیه کرده که پنج نوبت در آن شست و شو می شود.
وی گفت: نماز برای این است که اگر از صبح تا ظهر یک جا اشتباه کنم با خجالت نماز بخوانم و نماز واقعی این است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: دین سکولار یعنی اوقات هفته خود را برای برنامه های مختلف تقسیم کرده و ساعتی را برای عبادت قرار دهید و این نوعی دین سکولار است که استکبار جهانی و طاغوت های تاریخ همواره طرفدار دین سکولار هستند.
وی گفت: یک فقیه مسلط هیچگاه دین سکولار را قبول نمی کند چون اینها فریب است و جایگاه عبودیت و بندگی اگر از راه صحیح خود فاصله بگیرد به راه باطل می رسد.
وی افزود: انسان از باب اینکه می خواهد از زیر بار تکلیف خود را آزاد کند یک نوع ریاضت است اما کمال در همان مشقت حاصل می شود، تکلیف هم از ماده سختی می آید اما نفس بشر که راحت طلب و تنبل است از زیر بار درمی رود.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی گفت: انسان درصدد است این موانع را از پیش روی خود برداشته و آزاد هر کاری که می خواهد، انجام دهد.
وی افزود: بشر می خواهد فقط وجدانش را ارضا کند که من دین دارم و هم تکلیف را از دوش خود بردارد و آزادانه هر کاری که می خواهد انجام دهد آن موقع یک دین سلیقگی برای خود می سازد.
دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: براساس ارزیابی سال 1396 در خصوص اجرای برنامه‌ های ستاد اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی استان از مجموع 69 دستگاه اجرایی، امتیاز 36 دستگاه بالای 90 درصد بود که شایسته تجلیل است.
حجت الاسلام حسین کمیلی افزود: عملکرد 14 دستگاه اجرایی پایین تر از 90 درصد بوده و پنج دستگاه قابل تذکر هستند.
وی اظهار داشت: امسال باید 100 درصد برنامه های ستاد اقامه نماز در دستگاه ها، اجرایی و امتیاز مربوط کسب شود تا شاهد برگزاری باشکوه اجلاس نماز آذرماه سال جاری در نهبندان باشیم.
دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی گفت: وضعیت نمازگزاران در ادارات غیر از یک یا 2 مورد، مطلوب است که وضعیت این 2 اداره هم در دست پیگیری است.
وی اضافه کرد: دعوت به نماز، دعوت به زیباترین جلوه های زندگی است و مسئولان که خود را مومن می دانند باید به این مقوله توجه ویژه داشته باشند.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.