به گزارش ایرنا علی زندی روز چهارشنبه به مناسبت روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از مهمترین لازمه های اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر ، آگاه سازی و اطلاع رسانی است.
وی با بیان اینکه صداقت با رسانه ها آثار مثبتی در جامعه دارد افزود: امروز باید کارکرد رسانه ها از انتقال صرف خبر به سمت تحلیل تغییر پیدا کند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی افزود: مثلا برخی در جامعه یکی از علت های گرایش به اعتیاد را بیکاری می دانند در صورتی که 63 درصد معتادان شاغل هستند ؛ لذا باید در این خصوص تحلیل های درست صورت گرفته و ریشه های دیگری غیر از بیکاری برای گرایش به اعتیاد پیدا شود.
وی با بیان اینکه اعتیاد هیچ صنف و قشر خاصی نمی شناسد گفت: امروز حتی برخی نوزادان به دلایل گوناگون از همان بدو تولد بدون هیچ اراده و تصمیمی قربانی اعتیاد هستند.
زندی با بیان اینکه 15 درصد جرایم مالی، 23 درصد خشونت و 55 درصد طلاق ها زاییده اعتیاد است افزود: انتظار می رود رسانه بیش از پیش به تحلیل اعتیاد به عنوان یک منکر بزرگ اجتماعی بپردازد.
وی اظهار داشت: با تلاش دستگاه های مقابله ای استان از ابتدای امسال تاکنون 13 تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان و همجواری با افغانستان و سیستان و بلوچستان گفت: این همسایگی باعث شده در زمینه مصرف، توزیع ، حمل و نقل و گاهی ترانزیت مواد مخدر درگیر باشیم .
وی با بیان اینکه حوزه آسیب های اجتماعی از دغدغه های مهم معظم رهبری است افزود: این امر باعث شده که برای پنجمین سال متوالی بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر توسط دولت دنبال شود.
زندی ادامه داد: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر جز به کمک مردم میسر نیست و هیچ دستگاهی نمی تواند به تنهایی با این پدیده شوم مبارزه کند.
وی مافیای مواد مخدر و سود سرشار آن را یکی از علت های اصلی دانست که به واسطه آن دشمن درصدد است با هر شیوه ای نسل جوان و پویا را درگیر کند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه انعکاس دقیق، شفاف و مثبت اقدامات یکی از محاسن ایرنا است افزود: در این مسیر خبرنگاران نقش مهمی در آگاهی رساندن به جوانان نسبت به مضرات پدیده شوم اعتیاد دارند .
محمود صارمی مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در مزار شریف روز هفدهم مردادماه 1377 به همراه 8 تن از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسید و پس از آن واقعه 17 مرداد روز خبرنگار نامگذاری شد.
شهید سرلشکر محمد ناصر ناصری از استان خراسان جنوبی هم جزو دپیلمات های ایرانی بود که در این واقعه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.