به گزارش ایرنا عباس رکنی شنبه شب در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان جنوبی افزود: تاکنون 14 طرح بزرگ اشتغال به ویژه توسط جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به کارگروه ملی ارسال شده است.
وی ادامه داد: تاکنون هیچکدام از طرح های ملی استان تسهیلات دریافت نکرده است لذا انتظار می رود دستگاه های اجرایی پیگیری جدی تری در این زمینه داشته باشند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: بانک های عامل پیگیری لازم را برای تسریع در جذب اعتبار و تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری داشته باشند.
وی بیان کرد: چهارشنبه گذشته جلسه ای با حضور مدیر پروژه های اشتغال پایدار روستایی و عشایری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و تصمیمات خوبی گرفته شد که فضای بازتری برای جذب این تسهیلات در اختیار ما قرار گرفت.
رکنی عنوان کرد: بانک های عامل در اسرع وقت پیگیری لازم برای ثبت اطلاعات طرح های اشتغال پایدار روستایی و عشایری پرداخت شده را در سامانه کارا داشته باشند تا دچار مغایرت آماری نشویم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: در زمینه اشتغال پایدار روستایی و عشایری تاکنون یکهزار و 73 طرح در قالب 546 میلیارد تومان به بانک های عامل استان معرفی شده است.
وی اضافه کرد: تاکنون 50 میلیارد و 300 میلیون تومان پرداخت شده و 63 میلیارد و 700 میلیون تومان طرح مصوب داریم.
پیگیری لازم برای اختصاص تسهیلات کم بهره اشتغالزایی مهارت آموزان فنی و حرفه ای، پیگیری اجرای بهینه تفاهم نامه سه جانبه دفتر امور روستایی استانداری و بانک های سینا و پارسیان و افزایش سقف تسهیلات صندوق کارآفرینی امید از 500 میلیون تومان به 2 میلیارد تومان از دیگر موضوعاتی بود که رکنی به آن اشاره کرد.
معاون آموزشی اداره کل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی هم در خصوص پیگیری لازم برای تسهیلات کم بهره به مهارت آموزان فنی و حرفه ای گفت: با مراکز مکاتبه شده تا هر چه سریعتر نسبت به تهیه بانک اطلاعاتی مهارت آموزان اقدام شود.
ابوالفضل حق پرست بیان کرد: بعد از تهیه بانک اطلاعاتی مربوطه، رایزنی لازم با کارگروه انجام تا تسهیلات اشتغالزایی توسط کارگروه برای این طرح در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه در مراکز فنی و حرفه ای حدود 10 نوع مخاطب آموزشی داریم یادآور شد: برای کارآموزانی که در راستای اشتغال قرار می گیرند باید اعتباری در نظر گرفته شود تا وارد بازار کار شوند.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.