به گزارش ایرنا مشیرالحق عابدی عصر شنبه در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان خراسان جنوبی افزود: مدیران بانک های عامل نباید در پرداخت تسهیلات اشتغال، متقاضیان را دلسرد و ایده های شخصی را قرین بر موضوعات بانکی کنند.
وی تصریح کرد: در استان مرزی خراسان جنوبی باید متقاضیان تسهیلات اشتغال را با چنگ و دندان جذب کنیم.
معاون استاندار خراسان جنوبی در امور اقتصادی گفت: در خصوص تفاهم نامه چهارجانبه در مناطق روستایی برای فردا به قید فوریت جلسه ای با بانک های عامل و ترجیحا حوزه معاونت عمرانی استانداری برگزار تا روند اقدامات بررسی شود.
وی بیان کرد: بهتر بود نمایندگان مجلس از ابتدا برای همکاری بانک های بزرگ در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری ورود پیدا می کردند و اگر جلسه ای با این شدت و حدت به صورت هفتگی به عنوان نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک ها برگزار می شود برای این است که مشکلی از استان رفع شود.
عابدی افزود: هفته گذشته نشستی با حضور مدیر پروژه های طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری و قبل از آن با مدیران بانک های عامل و مدیران حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات برگزار شد که به این نتیجه رسیدیم اگر راهی وجود دارد باید نمایندگان مجلس پیگیر آن باشند.
وی اظهار داشت: در این نشست رتبه خراسان جنوبی بین سایر استان ها در زمینه پرداخت تسهیلات پایدار روستایی و عشایری مناسب اعلام شد و در کلان کشور چهار بانک صندوق کارآفرینی امید، بانک کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک برای پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در نظر گرفته شده که بانک توسعه تعاون رتبه برتر را در پرداخت تسهیلات به خود اختصاص داده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: از طرح های بزرگ استان که به کارگروه ملی ارسال شده هنوز هیچکدام تسهیلات دریافت نکرده اند که دلایل مختلفی داشته، اینکه طرح بز سانن قرار است پرداخت شود نوسانات ارز شامل حال آن شده و مدیر پروژه های طرح اشتغال قول داده این طرح ها قطعا تایید و پرداخت خواهد شد.
وی عنوان کرد: در مجموع 14 طرح به کارگروه ملی ارسال شده ولی هیچکدام به مرحله پرداخت نرسیده است که انتظار می رود در پایان رتبه خوبی در این زمینه کسب کنیم.
وی گفت: در نشست مذکور در ارتباط با انرژی های تجدیدپذیر خراسان جنوبی، پرداخت تسهیلات اشتغال در شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت، پرداخت تسهیلات به مرغداری ها با زیر 50 درصد پیشرفت فیزیکی پیگیری هایی انجام و مطالبی ارایه شد.
عابدی ادامه داد: همچنین 2 طرح تولید واشرهای صنعتی کشاورزی و ماشین آلات تزریق پلاستیک مورد تصویب کارگروه ملی قرار گرفت و مدیران دستگاه ها اگر با مرکز ارتباط داشته باشند نشدنی ها را به شدن تبدیل می کنند.
وی به دستورالعمل اجرای طرح مشوق بیمه کارفرمایی اشاره کرد و گفت: 10 تیرماه 97 سازمان تامین اجتماعی آمادگی برقراری طرح مشوق بیمه ای برای کارفرمایان مشارکت کننده در طرح مهارت آموزی دانش آموختگان دانشگاهی را ارایه کرد.
معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با ملاحظه گزارش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارتباط با عملکرد استان در طرح کارورزی مهارت آموختگان دانشگاهی عملکرد خوبی نداریم اما در مهارت آموزی در محیط واقعی کار عملکرد مثبتی داریم.
وی افزود: قرار است همه مورد رصد دستگاه های بالادستی قرار گیریم همانطور که هفته گذشته تمامی بانک های عامل استان مورد رصد و ارزیابی قرار گرفتند و خراسان جنوبی تمام هم و غم خود را در کارگروه اشتغال گذاشته است.
عابدی تصریح کرد: ما به دنبال رتبه و نمره نیستیم بلکه به دنبال این هستیم تا به نحو شایسته و بایسته بتوانیم میزان جذب تسهیلات را بالا ببریم.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.